page contents

Rady trenera sprzedaży cz. 2 – czy bez zaufania można rozwijać biznes?

Umiejętności sprzedażowe są najważniejszymi wśród umiejętności efektywnego przedsiębiorcy. Ich rozwijanie jest koniecznością i czytając dalej dowiesz się jakie są powody, dla których należy to robić skutecznie, mając na uwadze dobro klienta.

Sprzedajemy przez całe życie. Świadomie i nieświadomie. Proces uczenia się sprzedaży to nie tylko umiejętne przekazanie towaru klientowi i inkasowania ceny. To znalezienie mocnego „dlaczego” należy działać skutecznie, jakie cele osobiste i zawodowe chcesz zrealizować dzięki sprzedaży. To wyjście poza strefę komfortu. To działanie mimo strachu.

Rady trenera sprzedaży cz. 2 – czy bez zaufania można rozwijać biznes?

Strach jest przyczyną, dzięki której większość osób boi się podjąć ryzykowną decyzję. Jest on również przyczyną, przez którą boją się marzyć i realizować swoje fantazje. W książce „Biznes XXI wieku” Robert Kiyosaki uświadamia, że małe marzenia mają mali ludzie. Chcesz być wielki musisz mieć wielkie marzenia, większe od przeszkód i przeciwieństw jakie spotkasz na swojej drodze do sukcesu.

Podkreślam, że uczenie się sprzedaży jest jednocześnie pokonywaniem wewnętrznego strachu i wychodzeniem poza strefę komfortu. Sprzedaż na początku jest wszystkim co odrzucasz, czego się boisz. Jednak nagroda jaka cię czeka przekroczy twoje oczekiwania. Im więcej jesteś gotowy zaryzykować, tym więcej zyskasz.

Rozwój firmy jest uzależniony od sprzedaży. Szybkość w jakim będzie rozwijać się twoja organizacja zależy od twoich zdolności sprzedażowych. Czym więcej sprzedaż, tym więcej zarobisz. Im mniej wymiany handlowej, tym bardziej ograniczony rozwój firmy. Czym lepsze będą twoje umiejętności sprzedażowe, tym łatwiej będziesz zarabiał i rozwijał biznes.

Sprzedajesz dla zysku.

Wymiana handlowa ma na celu zarabianie. Czyli wpływ do kasy musi być większy niż koszty działalności. Celem przedsięwzięcia jest długofalowy rozwój powiązany z lojalnością klientów i rosnącą cyklicznością sprzedaży. Tak budowany biznes zwiększa prawdopodobieństwo wieloletniego zarobku. Związane jest to bezpośrednio z budowaniem marki i wiernością klienta, któremu sprzedaje się co jakiś czas. Jednorazowa sprzedaż jest dość ryzykowna. Trudno wtedy prognozować przyszłą sprzedaż i powiązane z nią działania marketingowe. Statystyki pokazują, że łatwiej i taniej jest sprzedać dotychczasowemu klientowi, niż poszukiwać nowego. Opracowania podają, że koszt pozyskania nowego klienta jest od 5 do 8 razy wyższy niż koszt utrzymania obecnego konsumenta. Dlatego sprzedając od razu miej na uwadze długofalową relację, opartą na zaufaniu, bo lojalny klient to także źródło innych klientów i grubszy portfel. Pamiętaj o tym, że rekomendacje to istotna rzecz w biznesie.

Podsumowanie

Skuteczni przedsiębiorcy to efektywni sprzedawcy, którzy budują długotrwałe relacje oparte na zaufaniu. Szybkość rozwoju biznesu zależy bezpośrednio od poziomu sprzedaży. Zaufanie jakim obdarzają cię klienci to kapitał bardzo cenny. Pamiętaj, że zadowolony klient przyprowadzi 3 kolejnych, niezadowolony zrazi 10.

Znalazłeś w tekście elementy inspirujące i nowatorskie, a może nie zgadzasz się z autorem? Powiedz nam o tym, napisz z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać tekst o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu jak inteligentni czytelnicy potrafiący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia.

Autor: Maciej Kozubik – Dyplomowany Coach, Trener Biznesu, Ekonomista. Absolwent dwóch uczelni wyższych (Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu). Pracował w korporacjach, w tym międzynarodowych. Praktyk biznesu. Nieprzerwanie podąża przed siebie, wyznacza sobie ambitne cele i szuka nowych inspiracji. To, co go wyróżnia, to silna wiara w ludzi i ich potencjał, dlatego namawia ich do inwestowania w siebie i rozwijania swoich pasji. Jest przekonany, że każdy jest stworzony, by odnosić sukcesy. Dzisiaj zajmuje się coachingiem i szkoleniami.