Coaching dla przyszłego przedsiębiorcy
Dzisiaj każdy może założyć własną firmę. Dla wielu jest to początek kariery zawodowej, a dla niektórych jej zwieńczenie. Jedni uważają, że sukces w biznesie zależy od kontaktów i pieniędzy, a inni, że od know-how i motywacji. Każdy z tych czynników odgrywa ważną rolę, ale żaden nie daje gwarancji na końcowy sukces. Dlatego, aby projekt „własna firma” nie zmienił się w porażkę, należy odpowiednio przygotować się do niego. Takim przygotowaniem może być coaching.

Coaching
Cel coachingu dla przyszłych przedsiębiorców?
Celem coachingu dla przyszłych przedsiębiorców jest przygotowanie coachee (klienta coachingowego) do otwarcia i prowadzenia swojej firmy.
Może się zdarzyć, że klient uzna, że prowadzenie biznesu (działalności gospodarczej) nie jest dla niego.
Coaching
Przebieg coachingu przyszłego przedsiębiorcy najczęściej przebiega w następujący sposób:
Tworzeniu wizji swojego przyszłego przedsiębiorstwa.
Analizie swoich dotychczasowych doświadczeń.
Określaniu kluczowych wydarzeń na drodze skutecznego przedsiębiorcy.
Tworzenie planów działań (np. marketingu i sprzedaży).
Podejmowaniu postanowienia i działań.
Kreowaniu wizji siebie jako przedsiębiorcy.
Analizie otwierających się szans i zagrożeń.
Tworzeniu nowych pomysłów na strategie realizacji celów.
Wyciąganiu wniosków i uczeniu się z realizacji działań.
Coaching
Co zwykle osiąga przyszły przedsiębiorca korzystając z coachingu?
Przekonanie, że biznes to droga, którą chce podążać.
Ma stworzony biznesplan, który ma szansę zostać zrealizowany.
Stworzył plan finansowy przyszłej firmy.
Wiedzę o swojej osobowości wspierającej przedsiębiorczość (wykorzystując test behawioralny DISC D3), marzeniach i pragnieniach, o tym co jest barierą dla tych marzeń.
Podjął decyzję, że nie chce być przedsiębiorcą (oszczędność czasu i pieniędzy).
Przeprowadził analizę rynku i konkurencji.
Stworzył plan marketingu i sprzedaży w swojej wymarzonej firmie.
Przygotował indywidualną strategię połączenia pracy zawodowej i prowadzenia firmy.
Jeśli od dłuższego czasu dręczy Cię poczucie marnowania życia, jeśli zastanawiasz się, dlaczego zajmujesz się nie tym, czym chcesz, jeśli nie pamiętasz, jak to jest marzyć i realizować marzenia, najwyższa pora zmienić ten stan rzeczy. Nie chcesz chyba do końca życia tkwić w zaklętym kole niemożności i rutyny?
Coaching
Jak wygląda coaching dla przyszłego przedsiębiorcy?
Coachingowo pracuję w metodologii CoachWise (bardzo skuteczna metoda coachingu, dobrze sprawdzająca się w coachingu przyszłego przedsiębiorcy) dodatkowo korzystam z innych metod rozwojowych (szkolenie, mentoring, trenieng, warsztat). Istnieje możliwość wsparcia coachingu przyszłego przedsiębiorcy analizą behawioralną DISC D3. Ostateczny sposób pracy uzależniony jest od potrzeb danego klienta.
Spotykam się z klientem coachingowym (coachee) w zależności od potrzeb, ale nie częściej niż raz w tygodniu. Częstotliwość sesji uzależniona jest od intensywności pracy coachee (klienta coachingowego) oraz jego potrzeb. Sesja nie powinna przekroczyć 90 minut.
Coaching wymaga inwestycji czasowej. Moi klienci inwestują w coaching od 2 do 8 godzin miesięcznie (w sesje coachingowe) i drugie tyle na dodatkową pracę między spotkaniami (zadania do indywidualnej pracy). To niewiele w porównaniu z tym, ile zyskasz będąc bardziej skutecznym w swoim biznesie.
Coaching
Forma realizacji coachingu dla przyszłego przedsiębiorcy?
Sesje coachingu dla przyszłego przedsiębiorcy są realizowane w formie spotkania 1 na 1. Może to być spotkanie osobiste (w domu klienta, gabinecie coachingowym), za pośrednictwem komunikatorów internetowych (np. Skype) lub telefonu.
Coaching
Biogram Macieja Kozubika
Ukończyłem dwie uczelnie wyższe (Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego - dzisiaj Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu). Jestem absolwentem Akademii Coacha i Akademii Trenerów Biznesu, ukończyłem międzynarodowy kurs CoachWise Essentials Program™ i Team Coach (ICF Continuing Coach Education). Pracowałem w korporacjach i od lat jestem przedsiębiorcą.
Co przemawia za tym, aby mnie wybrać jako swojego coacha?
Dobra znajomość problematyki biznesowej. Znajomość wyznań z jakimi spotykają się przyszli przedsiębiorcy. Rozumienie procesów związanych z zarządzaniem i przywództwem, marketingiem i sprzedażą oraz finansowaniem przyszłego biznesu. Umiejętności komunikacyjne umożliwiające skuteczną rozmowę z przyszłym przedsiębiorcą. Wysokie umiejętności coachingowe. Znajomość procesów rozwoju i uczenia się dorosłych.
Maciej Kozubik w liczbach:
- Uprawnienia konsultanta DISC D3.
- 4 dyplomy studiów wyższych.
- 2 ukończone uczelnie.
- 5 certyfikatów potwierdzających kompetencje coachingowe.
- 24 certyfikaty potwierdzające kompetencje trenerskie i biznesowe.
- Ponad 2.400 godzin doświadczenia coachingowego i trenerskiego.
- Ponad 8.000 przeszkolonych osób (na sali szkoleniowej i za pośrednictwem internetu).
- Ponad 10.000 odbytych spotkań sprzedażowych.