page contents

Rady trenera – techniki sprzedaży: Pięć wskazówek poprawiających skuteczność sprzedaży

Sprzedaż w dzisiejszej gospodarce jest najważniejszym elementem warunkującym rozwój biznesu. Można mieć najlepszy produkt jednak, gdy nie jest sprzedawany firma nie zarabia. Osoby odpowiedzialne za generowanie obrotu w firmie, to w głównie przedstawiciele handlowi i menadżerowie zarządzający grupami sprzedażowymi. Każde działanie w firmie powinno być podporządkowane jednemu celowi – sprzedaży. Podejście sprzedażowe wydaje się najbardziej efektywne. Musi ono być realizowane w sposób celowy, profesjonalny i zaplanowany. W innym wypadku wyniki będą znacznie odbiegające od pożądanych. Poniżej prezentuję 5 elementów, które istotnie wpływają na poprawę skuteczności sprzedaży.

1.Wyróżnienie

Tylko skuteczne techniki sprzedaży umożliwią klientowi odróżnienie twojego produktu (usługi) od oferty konkurencji. Można to uczynić różnicując firmę, produkt lub siebie – przedstawiciela handlowego (sprzedawcę). Aby to uczynić należy ćwiczyć, w praktyce najlepsze techniki sprzedaży.

2. Wiedza

Najważniejszym elementem w procesie sprzedaży jest informacja. Przygotuj się do spotkanie. Dowiedz się jak najwięcej na temat swojego rozmówcy zanim jeszcze dojdzie do spotkania. Podczas wizyty u klienta dowiedz się o nim jeszcze więcej. Pozwoli ci to, poznać jego potrzeby i bolączki. Najskuteczniejszym sposobem jest pozwolenie mówić klientowi. Rozmawiaj o jego firmie, o jego sukcesach. Szukaj obszarów, w których dopasujesz swoją ofertę do potrzeb kontrahenta.

3. Korzyści

Zawsze sprzedawaj korzyści, nie sam produkt. Oferując produkt lub usługę opowiadaj o zaletach, pokaż korzyści, jakie klient osiągnie kupując. Skup się na korzyściach finansowych lub emocjonalnych.

4. Spokój

Kolejna technika skutecznej sprzedaży to unikanie tworzenia presji, że klient musi kupić teraz. Próbując nachalnie nakłonić klienta do zakupu można go stracić. Często w jego głowie pojawi się obraz odmienny od pożądanego, którego już nigdy nie uda się zmienić. Daj więc klientowi wystarczająco dużo czasu na podjęcie decyzji. Ma to na celu zbudowanie lojalności klienta. Lepiej sprzedawać wielokrotnie tym samym klientom, niż za każdym razem szukać nowych.

5. Obietnice

Upewnij się, że dotrzymujesz obietnic. Jeżeli już coś obiecujesz, to wywiązuj się z tego. Dla klientów biznesowych, czas odgrywa bardzo istotną rolę. Jeżeli zaczniesz marnować ich czas, to stracisz wiarygodność, a klient kupi od konkurencji. Strata lojalnego klienta kosztuje bardzo dużo.

Korzystanie z wyżej wymienionych technik sprzedaży wpłynie pozytywnie na wzrost obrotów dzięki poprawie efektywności działania. Jeżeli jeszcze ich nie stosujesz – zacznij. Możesz tylko zyskać. Nie wiesz, jak to zrobić – naucz się.

Jeżeli nie wiesz jak tą wiedzę skutecznie wykorzystać, to skontaktuj się ze mną. Kliknij tutaj!

 

Znalazłeś w tekście elementy inspirujące i nowatorskie, a może nie zgadzasz się z autorem? Powiedz nam o tym, napisz z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać tekst o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu jak inteligentni czytelnicy potrafiący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia.

Autor: Maciej Kozubik – Dyplomowany Coach, Trener Biznesu, Ekonomista. Absolwent dwóch uczelni wyższych (Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu). Pracował w korporacjach, w tym międzynarodowych. Praktyk biznesu. Nieprzerwanie podąża przed siebie, wyznacza sobie ambitne cele i szuka nowych inspiracji. To, co go wyróżnia, to silna wiara w ludzi i ich potencjał, dlatego namawia ich do inwestowania w siebie i rozwijania swoich pasji. Jest przekonany, że każdy jest stworzony, by odnosić sukcesy. Dzisiaj zajmuje się coachingiem i szkoleniami.