trener sprzedaży, trener biznesu, coach sprzedaży, szkolenia dla handlowców, szkolenia dla sprzedawców, szkolenia z negocjacji, indywidualny trening sprzedaży, kurs ze sprzedaży, coaching handlowców, coaching sprzedawców, pozyskiwanie klinetów, prospecting, warsztat dla handlowców, warsztat dla sprzedawców, standardy sprzedaży, Maciej Kozubik

Ulotki, szyldy, banery, plakat jako narzędzia pozyskiwania klientów

Czas potrzebny do przeczytania tekstu: 4 minuty

 

Spis treści, czyli z tego tekstu dowiesz się:

  1. Czym jest ulotka, szyld, baner i plakat.
  2. Że warto okleić pojazdy firmowe.
  3. Ulotki, szyldy, banery, plakat jako narzędzia pozyskiwania klientów ma plusy i minusy.
  4. Jakie są koszty wykorzystania ulotek, szyldów, banerów i plakatów do pozyskiwania klientów.
  5. Jak wygląda Lista kontrolna — Ulotki, szyldy, banery, plakat jako narzędzia pozyskiwania klientów.
  6. Z jakich źródeł korzystałem pisząc ten artykuł.

 

Ulotka jest drukiem służącym celom propagandowym bądź informacyjnym, przeznaczonym do szybkiego rozpowszechniania, o niewielkiej objętości, zazwyczaj w formie kartki lub rozkładanej broszurki nieprzekraczającej czterech stron. Przekazuje ona niezbędne informacje o działalności instytucji, firmy albo organizacji politycznej lub zapowiada jakieś wydarzenie.

Ulotki, szyldy, banery, plakat jako narzędzia pozyskiwania klientów.

Ulotki, szyldy, banery, plakat jako narzędzia pozyskiwania klientów.

Ulotki najczęściej informują o wydarzeniach kulturalnych (koncertach, repertuarze teatrów lub kin), wydarzeniach politycznych (wiecach, zgromadzeniach, marszach, protestach). Zawierają informacje turystyczne, asortyment towarów lub usług, dane katalogowe bądź prospekty handlowe opisujące pojedynczy produkt lub ofertę firmy.

Najczęstszym sposobem kolportażu ulotek jest ich wykładanie w miejscach publicznych (poczekalniach, sklepach, na klatkach schodowych) czy też rozdawanie na ulicach. Stanowią tańszą alternatywę dla plakatu i broszury.

Szyld – tablica reklamowa lub urządzenie reklamowe informujące o działalności prowadzonej w nieruchomości, na której ta tablica reklamowa lub urządzenie reklamowe się znajduje.

Banner, baner – forma reklamy, komunikatu lub innego przekazu. Najczęściej jest to wydrukowany na płachcie materiału przekaz informacyjny lub reklamowy.

Ulotki, szyldy, banery, plakat jako narzędzia pozyskiwania klientów.

Ulotki, szyldy, banery, plakat jako narzędzia pozyskiwania klientów.

Plakat – rodzaj wyrobu poligraficznego zaliczany do akcydensów. Druk jednostronny dużego formatu (co najmniej A3) o charakterze informacyjnym, ale czasem również propagandowym, służący do umieszczania w stałych, publicznych miejscach (rozklejany, umieszczany w witrynach).

Tego typu formy reklamy wykorzystywane są zwykle przez firmy działające lokalnie (np. budowlane czy cateringowe). Cel plakatu, ulotki, szyldu czy banneru będzie osiągnięty, gdy jego odbiorca dowie się, co ma dalej zrobić (np. „zadzwoń”, „umów się na spotkanie”, „zamów”).

Uwaga: warto zastanowić się również nad oklejeniem pojazdów firmowych (samochodów, motocykli, czy rowerów) w taki sposób, aby były to jeżdżące reklamy. Co warto umieścić na pojazdach służbowych? Na pewno dane kontaktowe – wystarczy telefon, adres WWW, najlepiej krótki i łatwy do zapamiętania, oraz wezwanie do działania (np. „zamów z dostawą do domu”).

 

Ulotki, szyldy, banery, plakat jako narzędzia pozyskiwania klientów – plusy.

  • Pierwszym plusem wykorzystania ulotek, szyldów i banerów jest lokalny zasięg.
  • Kolejną wartą wyliczenia korzyścią jest niski koszt produkcji i łatwa dystrybucja.
  • Duża konkurencyjność drukarni i grafików komputerowych spowodowała, że taka forma reklamy jest bardzo atrakcyjna cenowo.

 

Ulotki, szyldy, banery, plakat jako narzędzia pozyskiwania klientów.

Ulotki, szyldy, banery, plakat jako narzędzia pozyskiwania klientów.

Ulotki, szyldy, banery, plakat jako narzędzia pozyskiwania klientów – minusy.

  • Podstawowym minusem tego typu działań marketingowych jest fakt, że szybko się dezaktualizują, w szczególności, gdy dotyczą oferty ograniczonej czasowo (np. oferta świąteczna).
  • W niektórych wypadkach szyldy i banery szpecą przestrzeń publiczną.
  • Warto nadmienić, że trudno mierzyć efektywność działań marketingowych, w których wykorzystuje się ulotki, szyldy, banery i plakaty. Tym bardziej, jeśli jest to jeden z kilku sposobów docierania do wartościowych klientów.

 

Ulotki, szyldy, banery, plakat jako narzędzia pozyskiwania klientów – przykładowe koszty.

  • Projekt i wykonanie. Jak nie masz odpowiednich kwalifikacji, warto zlecić projekt specjalistom. Zaoszczędzisz sporo czasu i frustracji wynikłych z ewentualnych błędów.
  • Wynajem powierzchni reklamowej do umieszczenia na niej banneru lub plakatu. Kolportaż ulotek wymaga dużego zaangażowania osobowego i czasowego, możesz robić to sam (czego nie polecam) lub zlecić innym.
  • Opłata reklamowa istnieje zgodnie z ustawą z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych. Istnieje możliwość wprowadzenia opłaty reklamowej przez uchwałę rady gminy. Sprawdź, jak sprawa wygląda w gminie (powiecie), gdzie prowadzisz działalność gospodarczą.

 

Lista kontrolna — Ulotki, szyldy, banery, plakat jako narzędzia pozyskiwania klientów.

Aby porządnie zabrać się za wykorzystanie ulotek, szyldów, banerów czy plakatów jako narzędzi pozyskiwania klientów należy mieć plan. Jego brak to najkrótsza droga do porzucenia tych narzędzi, jako źródeł pozyskiwania klientów.

Dlatego zachęcam Cię do skorzystania z listy kontrolnej, która znajduje się poniżej. Jej zadaniem, jest pomóc Ci w przygotowaniu i przeprowadzeniu wdrożenia ulotek, szyldów, banerów i plakatów jako narzędzi wspierających pozyskiwanie klientów.

 

Lista kontrolna — Ulotki szyldy banery plakat jako narzedzia pozyskiwania klientow

 

Jak z niej skorzystać?

Możesz ją przepisać i odznaczać wykonanie poszczególnych etapów lub skopiować grafikę. Możesz ją wydrukować i mieć pod ręką.

Lista kontrolna Ulotki, szyldy, banery, plakat jako narzędzia pozyskiwania klientów (do skopiowania):

  1. Zastanów się, w jaki sposób będziesz mierzyć efektywność takich działań marketingowych.
  2. Zaprojektuj sam (jeśli masz kompetencje) lub zleć stworzenie projektu ulotki, szyldu, banneru czy plakatu.
  3. Zleć druk próbny celem sprawdzenia, jak faktycznie wygląda przygotowany materiał (to ostatni moment na poprawki i usunięcie ewentualnych błędów).
  4. Wprowadź poprawki lub usuń ewentualne błędy.
  5. Zleć druk właściwy.
  6. Kolportuj materiały reklamowe.
  7. Sprawdź efektywność działań.
  8. Wyciągnij wnioski.
  9. Popraw plan działania.
  10. Działaj w oparciu o nowy plan.

 

Ulotki, szyldy, banery, plakat jako narzędzia pozyskiwania klientów. Podsumowanie.

Ulotki, szyldy, reklamy i plakaty należą do bardzo tanich narzędzi reklamowych i mogą przynieść fajne wyniki. Ważne, aby ich wykorzystanie było wpisane w strategię marketingową i stanowiło logiczny element większej całości.

Czasy, kiedy dobry produkt, czy fantastyczna usługa nie potrzebowały reklamy już dawno przeszły do lamusa. Dzisiaj brak marketingu to droga do bankructwa. Ponieważ twój potencjalny klient nie dowie się o tobie, bo trafi na reklamę konkurencji.

Dlatego wykorzystuj ulotki, szyldy, banery, plakat jako narzędzia pozyskiwania klientów.

 

Z jakich źródeł korzystałem pisząc ten artykuł:

  1. https://pl.wikipedia.org/wiki/Ulotka
  2. https://pl.wikipedia.org/wiki/Szyld
  3. https://pl.wikipedia.org/wiki/Banner
  4. https://pl.wikipedia.org/wiki/Plakat
  5. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Dz.U. z 2020 r.  poz. 293
  6. https://www.grupapns.pl/2015/03/ulotki-reklamoweskutecznosc/
  7. Ustawa z dnia 24 kwietnia 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu, Dz.U. z 2015 r. poz. 774
  8. Art. 1a ust. 1 pkt 3a ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, Dz.U. z 2019 r. poz. 1170
  9. Art. 2 pkt 16b ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Dz.U. z 2020 r. poz. 293

Znalazłeś w publikacji „Ulotki, szyldy, banery, plakat jako narzędzia pozyskiwania klientów” coś wartościowego?. Powiedz nam o tym, napisz z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać tekst o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu jak inteligentni czytelnicy potrafiący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia. 

 

Maciej Kozubik 3Autor: Maciej Kozubik – Dyplomowany Coach, Trener Sprzedaży i Biznesu, Ekonomista. Absolwent dwóch uczelni wyższych (Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu). Pracował w korporacjach, w tym międzynarodowych. Praktyk biznesu. Nieprzerwanie podąża przed siebie, wyznacza sobie ambitne cele i szuka nowych inspiracji. To, co go wyróżnia, to silna wiara w ludzi i ich potencjał, dlatego namawia ich do inwestowania w siebie i rozwijania swoich pasji. Jest przekonany, że każdy jest stworzony, by odnosić sukcesy. Dzisiaj zajmuje się coachingiem i szkoleniami, w ramach firmy szkoleniowej Grupa Kozubik i Partnerzy.