trener sprzedaży, trener biznesu, coach sprzedaży, szkolenia dla handlowców, szkolenia dla sprzedawców, szkolenia z negocjacji, indywidualny trening sprzedaży, kurs ze sprzedaży, coaching handlowców, coaching sprzedawców, pozyskiwanie klinetów, prospecting, warsztat dla handlowców, warsztat dla sprzedawców, standardy sprzedaży, Maciej Kozubik

Dlaczego szkolenia nie działają?

Czas jaki potrzeba do przeczytania tego tekstu to: 1 minuta

Spotkałem się z przekonaniem, że szkolenia nie działają. Jest w tym sporo racji, jeśli zakłada się, że samo pojawienie się na szkoleniu załatwi sprawę. Uczestnik na szkoleniu nabywa wiedzę, szlifuje umiejętności, poznaje nowe pożądane zachowania na stanowisku pracy.

Szkolenie jest pierwszym krokiem do wprowadzenia nowej wiedzy w życie. W idealnym świecie, na szkoleniu uczestnik dostaje wiedzę, warsztatowo ją testuje, a w firmie ją implementuje.

Rzeczywistość większości uczestników (i firm) jest inna. Zakładają, że samo pojawienie się na szkoleniu (bez aktywnego udziału) załatwi sprawę, a o wdrożeniu nawet nie myślą. Jeśli założy się, że samo szkolenie przyniesie wzrost efektywności pracowników to racja – szkolenia nie działają.

 

Jak to powinno wyglądać?

 

Dlaczego szkolenia nie działają

Dlaczego szkolenia nie działają

​Szkolenia działają w określonych warunkach. Najskuteczniejsze są przemyślane procesy edukacyjne, na których realizację zaplanowano wystarczającą ilość zasobów (czasu i pieniędzy). Szkolenie powinno być efektywne biznesowo, czyli powinno poprawiać wskaźniki biznesowe (KPI). Aby tak się stało należy:

  • Przeprowadzić analizę potrzeb szkoleniowych.
  • Zaprojektować proces edukacyjny, który odpowiada potrzebom (jednostek, zespołowi i organizacji).
  • Przeprowadzić edukację (szkolenie, warsztat, mentoring, coaching itd.).
  • Przeprowadzić wdrożenie wiedzy i umiejętności (Plan Działań Wdrożeniowych).
  • Zbadać efektywność procesu i wyciągnąć wnioski.
  • Wprowadzić wymagane poprawki.

W innym wypadku szkolenie stanie się spotkaniem towarzyskim (chyba, że taki był cel) i nie będzie miało istotnego wpływu na poprawę efektywności pracowników. Cały ten proces powinien być jawny, a pracownicy powinni w nim aktywnie uczestniczyć i mieć wsparcie w przełożonych (wszystkich szczebli). W innym wypadku żmudna praca działu HR i trenerów, bezpośrednich przełożonych i samych pracowników, może pójść na marne.

Mimo wszystko są osoby i organizacje chcące iść na skróty, a to kończy się sromotną klęską. Tracą czas i pieniądze, a na końcu głośnio krzyczą: SZKOLENIA NIE DZIAŁAJĄ.

O tym co zrobić aby szkolenie nie przyniosło oczekiwanych efektów można przeczytać w artykule: Sekrety nieudanych szkoleń (tutaj). Co zrobić aby było inaczej? Odpowiedzią jest artykuł: 6 kroków do udanego szkolenia (tutaj).

 

Krótkie podsumowanie.

 

Dlaczego szkolenia nie działają?  Już wiesz co to powoduje. Wiesz również, co należy robić aby działały. Jeśli potrzebujesz pomocy przy podniesieniu kompetencji swoich pracowników lub chcesz przeanalizować projekt edukacyjny, zapraszam Cię do kontaktu za pośrednictwem maila lub telefonu. Wszystkie dane kontaktowe znajdują się w zakładce: kontakt lub kliknij tutaj.

Znalazłeś w publikacji „Dlaczego szkolenia nie działają?” elementy inspirujące i nowatorskie, a może nie zgadzasz się z autorem? Powiedz nam o tym, napisz z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać tekst o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu jak inteligentni czytelnicy potrafiący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia.

Maciej Kozubik 3Autor: Maciej Kozubik – Dyplomowany Coach, Trener Sprzedaży i Biznesu, Ekonomista. Absolwent dwóch uczelni wyższych (Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu). Pracował w korporacjach, w tym międzynarodowych. Praktyk biznesu. Nieprzerwanie podąża przed siebie, wyznacza sobie ambitne cele i szuka nowych inspiracji. To, co go wyróżnia, to silna wiara w ludzi i ich potencjał, dlatego namawia ich do inwestowania w siebie i rozwijania swoich pasji. Dzisiaj działam w ramach firmy szkoleniowo – coachingowej Grupa Kozubik i Partnerzy.