trener sprzedaży, trener biznesu, coach sprzedaży, szkolenia dla handlowców, szkolenia dla sprzedawców, szkolenia z negocjacji, indywidualny trening sprzedaży, kurs ze sprzedaży, coaching handlowców, coaching sprzedawców, pozyskiwanie klinetów, prospecting, warsztat dla handlowców, warsztat dla sprzedawców, standardy sprzedaży, Maciej Kozubik

Celowość coachingu

W życiu każdej osoby pojawiają się okazje i możliwości, jednak tylko nieliczni są na tyle czujni, aby je zauważyć i na tyle zdeterminowani, aby je wykorzystać.

Czym się różnią obie grupy?

Zwykle jest to – a może aż- cel! Bez niego trudno się poruszać. Ustalenie celu jest pierwszym etapem pracy z profesjonalnym coachem.

Grupa Kozubik i Partnerzy Asysta trenerska

Celowość coachingu

Choć wiele osób nie wie na czym polega praca coacha, to uważam, że należy to zmienić. Sam spotkałem się z opiniami, że coaching to inna nazwa indywidualnego szkolenia, mentoringu, czy nawet terapia. Wielu menadżerów, ubrało w obcobrzmiące słowo – coaching, dawanie reprymendy, swoim podwładnym.

Z drugiej strony sporo domorosłych coachów pokazuje siebie jako cudotwórców, a coaching jako lek rozwiązujący wszystkie problemy. Osoby szukające łatwych rozwiązań często dają się omamić czczymi obietnicami, płacą duże sumy, a nie rzadko wpadają w jeszcze większe problemy.

Czy coaching to lekarstwo na wszystko?

Coaching nie jest dla wszystkich i nie jest panaceum (mitycznym lekiem na wszystkie choroby). Coaching to sztuka zadawania pytań. Za których pomocą klient (coachee) odkrywa swój potencjał, szerzej widzi siebie, swój biznes, a przeszkody stają się wyzwaniami.

Pracując z jednym, ze swoich, klientów zauważyłem, że odkrył on skuteczną strategię rozwoju swojej firmy. Sam pracując z coachem zacząłem myśleć bardziej kreatywnie.

Posłużę się również przykładem pomysłodawcy portalu społecznościowego. Mówi on, że dzięki coachingowi wyznaczył realne cele i ścieżki ich osiągnięcia. Co jest kluczem do formułowania strategii, nie tylko w biznesie. W tym przypadku została określona ilość użytkowników, oznaczony czas ich pozyskania. Każde kolejne działania stały się spójne z głównym celem. Istotnym okazało się również oznaczenie mocnych i słabych stron uczestników całego projektu oraz samego portalu. Bez pełnej świadomości kim się jest i dokąd się zmierza nie można poważnie myśleć o biznesie.

Pamiętaj: dobry pomysł to taki, jaki został zrealizowany!

Chcesz skorzystać z usług profesjonalnego Coacha? Skontaktuj się z Maciejem Kozubikem, kliknij TU!

Maciej Kozubik PFaZnalazłeś w tekście elementy inspirujące i nowatorskie, a może nie zgadzasz się z autorem? Powiedz nam o tym, napisz z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać tekst o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu jak inteligentni czytelnicy potrafiący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia.

Autor: Maciej Kozubik – Dyplomowany Coach, Trener Biznesu, Ekonomista. Absolwent dwóch uczelni wyższych (Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu). Pracował w korporacjach, w tym międzynarodowych. Praktyk biznesu. Nieprzerwanie podąża przed siebie, wyznacza sobie ambitne cele i szuka nowych inspiracji. To, co go wyróżnia, to silna wiara w ludzi i ich potencjał, dlatego namawia ich do inwestowania w siebie i rozwijania swoich pasji. Jest przekonany, że każdy jest stworzony, by odnosić sukcesy. Dzisiaj zajmuje się coachingiem i szkoleniami.