trener sprzedaży, trener biznesu, coach sprzedaży, szkolenia dla handlowców, szkolenia dla sprzedawców, szkolenia z negocjacji, indywidualny trening sprzedaży, kurs ze sprzedaży, coaching handlowców, coaching sprzedawców, pozyskiwanie klinetów, prospecting, warsztat dla handlowców, warsztat dla sprzedawców, standardy sprzedaży, Maciej Kozubik

Rady trenera – Techniki sprzedaży: NLP w szkoleniu sprzedawców

Większość dzisiejszych sprzedawców, czy też przedstawicieli handlowych przeszła typowe szkolenia. Takie warsztaty uczą absolutnego minimum, które jest potrzebne do rozpoczęcia pracy. Rozszerzając je o kilka elementów związanych z NLP (Programowanie Neurolingwistyczne) w znaczący sposób można poprawić efektywność pracy specjalistów ds. sprzedaży. Techniki te, choć znane w kręgach NLP, to wśród handlowców stanowią zupełną nowość.

Większość sprzedawców uważa, że trzeba urodzić się sprzedawcą. Patrząc na różnice w efektach, między najlepszymi sprzedawcami, a resztą zespołu sprzedaży, można łatwo dojść do takiego wniosku. Na szczęście nie jest to prawdą, a tylko błędną interpretacją danych.
Niektórzy sprzedawcy uczą się od środowiska, tj. rodziców, nauczycieli, krewnych. Są też tacy, którzy zgłębiają tajemnice perswazji na szkoleniach NLP.

Oto kilka technik NLP, które można wykorzystać w sprzedaży:

1. Budowanie relacji.

Wszystkie szkolenia sprzedażowe podkreślają znaczenie budowania relacji, często na tym kończy się szkolenie. W moim mniemaniu, powinno się tą problematykę rozwijać dalej. Typowe szkolenie koncentruje się na szukaniu podobieństw. NLP w sprzedaży pokazuje proces głębiej. Na początku jest dostosowanie się, a następnie prowadzenie klienta w pożądaną stronę.. Wykorzystuje się do tego: mowę ciała, intonację i inne elementy bardziej subtelne i równie skuteczne.

2. Znalezienie potrzeby.

Typowe szkolenia sprzedażowe koncentrują się na dołączeniu klienta do potrzeby, to proces kreowania popytu. Inaczej mówiąc udowodnia się klientowi, że musi kupić. Różnica z warsztacie z NLP polega na tym, że używa się odpowiednich pytań do zbadania potrzeby klienta. Robi się to na wielu płaszczyznach. Analizuje się wypowiedzi. To wszystko, aby dojść do istotnych dla klienta uczuć i emocji, którymi kieruje się w życiu.

3. Przeformułowanie zastrzeżeń.

Standardowe szkolenie omawia kilka sposobów reagowania na zastrzeżenia. Szkolenie z elementami NLP powoduje przesunięcie zarzutów na nowy poziom, z którym pracuje się znacznie łatwiej.

Istnieje wiele innych różnic między szkoleniem sprzedażowym z elementami NLP oraz standardowym. Znając tylko tych kilka różnic pokazuję ci, że masz wybór. NLP w szkoleniu sprzedawców robi ogromną różnicę w wydajności ich działań.

Jeżeli nie wiesz jak tą wiedzę skutecznie wykorzystać, to skontaktuj się ze mną. Kliknij tutaj!

Maciej Kozubik PFaZnalazłeś w tekście elementy inspirujące i nowatorskie, a może nie zgadzasz się z autorem? Powiedz nam o tym, napisz z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać tekst o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu jak inteligentni czytelnicy potrafiący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia.

Autor: Maciej Kozubik – Dyplomowany Coach, Trener Biznesu, Ekonomista. Absolwent dwóch uczelni wyższych (Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu). Pracował w korporacjach, w tym międzynarodowych. Praktyk biznesu. Nieprzerwanie podąża przed siebie, wyznacza sobie ambitne cele i szuka nowych inspiracji. To, co go wyróżnia, to silna wiara w ludzi i ich potencjał, dlatego namawia ich do inwestowania w siebie i rozwijania swoich pasji. Jest przekonany, że każdy jest stworzony, by odnosić sukcesy. Dzisiaj zajmuje się coachingiem i szkoleniami.