trener sprzedaży, trener biznesu, coach sprzedaży, szkolenia dla handlowców, szkolenia dla sprzedawców, szkolenia z negocjacji, indywidualny trening sprzedaży, kurs ze sprzedaży, coaching handlowców, coaching sprzedawców, pozyskiwanie klinetów, prospecting, warsztat dla handlowców, warsztat dla sprzedawców, standardy sprzedaży, Maciej Kozubik

Planowanie sprzedaży w 2020 roku. Jak to zrobić dobrze.

Jak skutecznie zaplanować sprzedaż w nadchodzącym 2020 roku? Nie wiesz. Za chwilę się dowiesz. Czy zastanawiałeś się, jakby to było, gdybyś w najbliższym roku zaczął odnosić fenomenalne sukcesy w sprzedaży? Nie ważne, czy pracujesz w banku, jesteś agentem ubezpieczeniowym, czy jesteś właścicielem firmy handlującej AGD. Ważne jest, jak się do tego zabierzesz.

Przed Tobą następujące działania:

  • Po pierwsze, należy zbudować sformalizowany system sprzedaży, który będzie oparty o wyzwania i oczekiwania twoich klientów.
  • Po drugie, pomogę Ci w zdefiniowaniu klienta docelowego, którego archetyp jest fundamentem projektowania ścieżki zakupowej klienta i uświadomienia sobie punktów styku klienta z marką.
  • Trzeci krok to stworzenie strategii sprzedaży na nadchodzący 2020 roku.
  • Czwarty to zaplanowanie aktywności sprzedażowych.

 

Wyzwania, oczekiwania i działania.

 

Od czego zaczynamy? Moim zdaniem, należy zwrócić uwagę na wyzwania sprzedażowe, jakie występowały w dużych organizacjach (korporacjach) w mijającym roku. Zwykle to, co jest wyzwaniem w korporacji, za chwilę spędza sen z powiek mniejszym firmom.

Po drugie, warto poznać oczekiwania klientów w stosunku do działań samych handlowców.

Po trzecie, zaplanuj działania znając fakty, dotyczące wyzwań i oczekiwań.

Przeczytaj poniższy tekst, a pod koniec będziesz wiedzieć, co zrobić, aby w 2020 roku sprzedawać z zyskiem, więcej i sprawniej.

ICAN Research, jednostka badawcza powołana przez wydawcę magazynu „Harvard Business Review Polska” *, przeprowadziła badania, z których jasno wynika, że w ciągu ostatnich lat znacznie zmieniły się oczekiwania rynku, a co za tym idzie, nacisk w zarządzaniu sprzedażą znacząco przesunął się na wzrost znaczenia:

  • pozyskiwania nowych klientów (z poziomu 18% w 2017 do 47% w 2019)
  • utrzymania obecnych klientów (z poziomu 10% w 2017 do 21% w 2019)
  • rozwijania obecnych klientów (z poziomu 4% w 2017 do 27% w 2019)

Dla małych i średnich firm oznacza to tyle, że w nadchodzącym 2020 roku, należy położyć nacisk na pozyskiwanie klientów (rozwój działań prospectingowych). Nie wystarczy dzwonić do potencjalnych klientów lub zasypywać ich mailami, takie działania sprawdzały się kilka lat temu. Należy skorzystać z innych dostępnych i możliwych do zastosowania technik docierania i pozyskiwania potencjalnych klientów. Jest ich wiele, część zapomnianych jak organizacja eventów marketingowych czy niedoceniana współpraca z influencerami.

Po drugie, na poziom utrzymania klientów, w głównej mierze wpływa poziom jakości obsługi klienta (zasady Profesjonalnej Obsługi Klienta i konkretne zachowania pracowników). Z jednej strony, poprawa jakości obsługi klienta jest prosta, czasem wymaga 1 lub 2 dni szkolenia, ale jeszcze łatwiej można zrazić do siebie klientów, działając „na czuja”. Warto zaznaczyć, że pytanie w sklepie: „w czym mogę pomóc?” bez odpowiedniego kontekstu jest dużym błędem.

Po trzecie, rozwijanie obecnych klientów, polega na pomocy im, w zarabianiu więcej, a w konsekwencji sami będą u nas więcej zamawiać. W jaki sposób należy to robić? Handlowiec ma być doradcą, a nie tylko dostawcą towaru. Ma wspierać klienta w rozwoju jego organizacji. Gdy rozwija się firma klienta, on kupuje więcej. W przypadku hurtowni może to być pomoc w sprzedaży klientom detalicznym. W jaki sposób? Na przykład: szkolenie z zakresu technik sprzedaży przy ladzie, dodatkowe materiały reklamowe.

Już wiesz, że wyzwaniem sprzedażowym w 2020 będzie: poprawa działań prospectingowych, profesjonalna obsługa klienta i sprzedaż doradcza.

 

Jakie są oczekiwania klientów w stosunku do działań handlowców?

 

Jak pokazują badania firmy Livespace (Co się naprawdę liczy w sprzedaży B2B” Livespace, Infoteam, Explanator, Grupa IQS, 2018) 79% dostawców uważa, że ich działania handlowe wyróżniają się na tle konkurencji: w stopniu doskonałym (19%) lub niezłym (60%). W opinii nabywców jedynie 3% handlowców wyróżnia się w stopniu doskonałym, a 43% nieźle. Oznacza to tyle, że firmy przeceniają jakość działań handlowców, jednocześnie nie zadając pytania kontrahentom, co oni sądzą o obsługujących ich handlowcach.

Kolejny ważny element, to poziom rzetelności, w szczególności dotrzymywanie terminów i wywiązywanie się z danych obietnic. Badania ankietowe pokazały, że dla 75% handlowców jest to ważne. W przypadku klientów wynik to 100%. Co to oznacza dla handlowców? Korzystaj z kalendarza, wykorzystuj program do zarządzania relacjami z klientami (CRM), nie obiecuj, gdy nie masz 100% gwarancji. Lepiej pozytywnie zaskoczyć klienta.

Następne dane mogą wzbudzić opór i wątpliwości. Kompetencje społeczne, w tym budowanie relacji jest ważna dla 81% handlowców. Dla klientów tylko dla 49%. Co w związku z tym? Budowanie relacji jest ważne, ale nie przeceniaj jej znaczenia, jeśli poziom twojej rzetelności pozostawia wiele do życzenia. Skup się na byciu ekspertem i partnerem biznesowym, a nie przyjacielem.

 

Sprzedaż doradcza, czy transakcyjna?

 

Klienci w sprzedaży B2B oczekują od handlowców podejścia doradczego nietransakcyjnego. Ma to bezpośredni wpływ na to, jak ma wyglądać rozmowa sprzedażowa. Powinna inspirować oraz wskazywać nowe możliwości rozwoju i kierunki poprawy efektywności biznesowej, a nie ma być próbą szybkiego wciśnięcia czegokolwiek, w jak najwyższej cenie, niezależnie od potrzeb i oczekiwań klienta.

Sprzedawca ma być doradcą, a nie tylko dostawcą. Handlowiec musi rozumieć, jak działa model biznesowy firmy klienta, wiedzieć, jakie rozwiązania zaproponować, aby zwiększyć lojalność obecnych lub przyciągnąć nowych klientów.

Aby być efektywnym doradcą, musisz mieć szeroką wiedzę i działać jak profesjonalista, z drugiej strony musisz pamiętać, że własna firma stawia przed Tobą cel, którym jest sprzedaż, z zyskiem. Dlatego na sprzedaż doradczą należy patrzeć jak na wartościową pomoc za określone pieniądze.

Oczywiście nie należy zakładać, że sprzedaż doradcza to najlepszy i jedyny model sprzedaży, który należy wdrażać w każdej organizacji. Zachęcam do budowania dwóch odrębnych procesów: sprzedaży doradczej i sprzedaży transakcyjnej. Każdy z nich będzie musiał mieć osobne narzędzia, kanały i systemy wsparcia, dostosowane do jego specyfiki (w szczególności do sposobu, w jaki kupuje klient).

 

Jak zaprojektować sformalizowany system sprzedaży?

 

Zanim opowiem Ci o tym, jak projektować sformalizowany system sprzedaży, ważna informacja statystyczna. Firmy, które wdrożyły sformalizowany proces sprzedaży miały 28% wzrost sprzedaży (za Sales Management Association). Ma to dla Ciebie sens? Domyślam się, że tak.

Zbudowanie sformalizowanego systemu sprzedaży wymaga 3 kroków:

  1. Stworzenia procesu dostosowanego do oczekiwań klientów (poprzedzony budową persony).
  2. Analizy istniejącego modelu działania (marketingowego i sprzedażowego) i dostosowania do punktu 1.
  3. Szkolenia handlowców i menedżerów w stosowaniu nowego systemu.

 

Jak zbudować sformalizowany proces sprzedaży?

 

Lekarz, zanim zacznie leczyć, przeprowadza wywiad, aby poznać chorobę. Dlatego zachęcam Cię do stania się lekarzem sprzedaży swojej organizacji. Na początku musisz poznać swoich najlepszych klientów. Przeanalizuj najbardziej zyskowne transakcje i poszukaj cech wspólnych klientów. Po co to wszystko? Po to, aby zbudować tzw. personę, czyli archetyp użytkownika.

 

Budowanie persony.

 

Kryteriów może być sporo. Wyobraź sobie, że budujesz archetyp pierwszy raz i musisz od czegoś zacząć, ja proponuję skorzystać z następujących:

  • Wiek
  • Płeć
  • Stan cywilny
  • Zawód i wykształcenie
  • Miejsce zamieszkania
  • Zainteresowania
  • Dążenia i oczekiwania
  • Codzienne problemy

 

Dodatkowe pytania, które pomogą przy budowie archetypu klienta.

 

Warto też odpowiedzieć na kilka dodatkowych pytań, takich jak:

  • Co persona (archetyp klienta) chce osiągnąć za pomocą produktu lub usługi? Cel końcowy.
  • Dlaczego dana osoba interesuje się produktem (usługą)? Jakie problemy produkt (usługa) może rozwiązać? Motywacja.
  • Co ją drażni i może zniechęcić do produktu (usługi)? Jak można te bariery przezwyciężyć? Hamulce.
  • Co mogłoby zwiększyć jej zainteresowanie produktem (usługą)? Możliwości.
  • Jak na nią wpłynąć, by korzystała z produktu (usługi)? Wpływ.

Następnie zdefiniuj ścieżkę zakupową klienta. Czyli jakie klient musi wykonać kroki, aby kupił. Dodatkowo zastanów się, jak wygląda proces sprzedaży, w twojej firmie. Następnie, nałóż na siebie oba te procesy i zobacz, co z tego wynika. Gdzie należy poprawić, co zostawić. Pamiętaj, aby działania wspierały strategię sprzedaży na kolejny rok.

 

Budowanie świadomości marki.

 

Jaki jest tego cel? Masz skupić się na budowaniu świadomości marki produktu (usługi) w umyśle klienta. Po to, aby w odpowiedniej chwili pomyślał o Tobie, twoim produkcie (usłudze), a nie o konkurencji. Ma to na celu doprowadzić klienta do procesu zakupu, następnie budowania lojalności, w tym poprzez najwyższy poziom obsługi klienta. Po co? Aby wielokrotnie wracał i polecał.

Projektując ścieżkę zakupową klienta, należy mieć na uwadze wszystkie punkty styku klienta z marką, nie tylko te fizyczne (np. sklep, biuro), ale również te cyfrowe (np. strona www, newsletter).

Dlaczego jest to ważne? Ma to na celu efektywniejsze wykorzystanie dostępnych zasobów, a co za tym idzie wzrost efektywności całego przedsiębiorstwa. Czyli kierowanie oferty do najbardziej zyskownych klientów, a nie do wszystkich. Lub podzielenie klientów i sposobów sprzedaży, na tych obsługiwanych w modelu doradczym i transakcyjnym.

Ostatnim krokiem, w tym etapie, jest przeszkolenie wszystkich uczestniczących w procesie, w jego efektywnym wykorzystaniu. Zanim dojdzie to tego etapu minie jeszcze trochę czasu. Zakładam, że masz strategię sprzedaży na 2020 rok. Jeśli nie, przeczytasz o tym za chwilę.

 

Planowanie sprzedaży w 2020 roku.

 

Mając świadomość, jakie wyzwania czekają na Ciebie w 2020 roku i latach kolejnych. Wiedząc, jak zaprojektować sformalizowany system sprzedaży, należy stworzyć plan działania, który będzie podporządkowany strategii sprzedaży na najbliższy rok.

 

Tworzenie strategii sprzedaży na 2020 rok.

 

Strategia sprzedaży, w każdej firmie to dokument, składający się z kilku stron, który jest nadrzędny nad planem działań sprzedażowych. Ponieważ plan ma realizować strategię, a nie odwrotnie. Jeśli jej nie masz, to warto ją przygotować. Poniżej przedstawiam sposób jej tworzenia.

Stworzenie strategii sprzedaży w 6 krokach:

  1. Cel strategiczny (np. zwiększenie udziału w sprzedaży produktów strategicznych o 2%, podniesienie marży z 5% na 5,5%)
  2. Klienci docelowi (np. właściciele sklepów obuwniczych, rolnicy)
  3. Działania marketingowe i sprzedażowe (np. udział w 3 imprezach branżowych, uruchomienie newslettera, nowy sklep internetowy)
  4. Potrzebne zasoby (np. maksymalny budżet – 50.000 PLN, wiedza i umiejętności – przygotowanie tekstów do newslettera, mobilne stoisko targowe, umiejętność aktywnego pozyskiwania kontrahentów w trakcie targów, zlecenie stworzenia i wdrożenia nowego sklepu internetowego)
  5. Propozycja wartości (np. doradztwo dla kluczowych klientów, łatwość składania zamówień poprzez sklep internetowy)
  6. Osoba odpowiedzialna (np. dyrektor sprzedaży)

 

Reguła 3xW.

 

Przy planowaniu działań sprzedażowych na 2020 roku, zachęcam do kierowania się regułą 3xW. Co to oznacza?

  • Właściwe rzeczy (oferta).
  • Właściwi ludzie (klienci).
  • Właściwy czas (sformalizowany proces sprzedaży).

Jak to rozumieć?

Swoją ofertę należy rozumieć jako sposób na poprawę funkcjonowania firmy klienta. Twój produkt (usługa) ma dostarczać rozwiązania określonych problemów, za które klient jest skłonny zapłacić (np. wyższa jakość maszyn – ty dostarczasz maszyny działające dłużej, mniej przestojów, utrzymanie ciągłości produkcji).

Może też być źródłem inwestycji, które w przyszłości przyniesie określone profity (np. system zarządzania procesem produkcji – więcej wyprodukowanych butów i potencjalnie większa sprzedaż, przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości odpadów poprodukcyjnych).

Innym przykładem wartości może to być przeniesienie ryzyka własnego na wyspecjalizowany podmiot (np. ubezpieczenie kradzieżowe – zakład ubezpieczeń w zamian za składkę przejmuje odpowiedzialność za skutki kradzieży).

 

Kalkulator aktywności sprzedażowej.

 

Kolejnym krokiem planowania sprzedaży jest stworzenie kalkulatora aktywności sprzedażowej. Będzie on obejmował plan sprzedaży – wartości oraz konkretne działania – ilościowe.

Jakie dane należy brać pod uwagę? Ja proponuję następujące:

  • Roczny plan sprzedaży
  • Kwartalny plan sprzedaży
  • Miesięczny plan sprzedaży
  • Sprzedaż do nowych klientów
  • Sprzedaż do dotychczasowych klientów

W przypadku działań sprzedażowych możesz skupić się następujących:

  • Liczba kontaktów (telefon, mail)
  • Liczba spotkań
  • Liczba złożonych ofert
  • Liczba zawartych umów

Zachęcam również do zbierania danych na temat:

  • Powodów zakupów u nas
  • Powodów wyboru konkurencji

Ma to na celu wzrost elastyczności działań sprzedażowych i koncentracja na najskuteczniejszych oraz wykorzystaniu efektywnych argumentów sprzedażowych, a nie tylko takich dobrze brzmiących.

 

Podsumowanie, czyli jak dobrze zaplanować sprzedaż w 2020 roku.

 

Podstawą działania w 2020 roku powinna być „Strategia sprzedaży”, którą wspiera „Plan sprzedaży”. Należy go realizować, tworząc „Sformalizowane procesy sprzedaży”, rozwijając sprzedaż w kanale doradczym i transakcyjnym.

Firmy powinny słuchać swoich klientów i skupić się na planowaniu działań sprzedażowych. Dla klientów ważniejsze są dotrzymane obietnice niż przyjacielska relacja z handlowcami. Może w tym pomóc system do zarządzania relacjami z klientami (CRM), gdy go brak to kalendarz. Jeśli handlowcy dalej będą działać „na żywioł”, nie stosując się do nowego procesu, to nawet najlepszy system będzie tylko stratą pieniędzy, a nie inwestycją.

Handlowcy mają wiedzieć, co i jak robić, mają mieć najlepszą możliwą wiedzę rynkową i sprzedażową. Nie może dochodzić do sytuacji, w której nowozatrudniony handlowiec na pytanie o przewagę konkurencyjną firmy, otrzyma odpowiedź: nie po to cię zatrudniałem, abyś teraz zabierał mój cenny czas – a spotkałem się już z taką patologią.

Stwórz system, którego można łatwo się nauczyć, w którym będzie można zastosować efekt skali.

Przypominam, że firmy w najbliższym roku będą stać przed następującymi wyzwaniami:

  • pozyskiwania nowych klientów
  • utrzymania obecnych klientów
  • rozwijania obecnych klientów

Pamiętaj, aby twardo trzymać się strategii sprzedaży, dostosowując plan sprzedaży do zmieniających się warunków rynkowych, nigdy odwrotnie.

Z chęcią Ci w tym pomogę. Dla takich osób jak Ty przygotowałem szkoleni „Planowanie sprzedaży”. Jeśli chcesz poznać szczegóły, kliknij poniższą grafikę.


Planowanie sprzedaży

 

* źródło danych: 12 kluczowych trendów w sprzedaży B2B w 2019 roku, Mariusz Smoliński emisja z dnia 19-12-2019 https://www.hbrp.pl/b/12-kluczowych-trendow-w-sprzedazy-b2b-w-2019-roku/PoTJxIsyu?NO_COOKIES=1

Znalazłeś w tekście: „Planowanie sprzedaży w 2020 roku. Jak to zrobić dobrze.” elementy inspirujące i nowatorskie, a może nie zgadzasz się z autorem? Powiedz nam o tym, napisz, z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać tekst o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu, jak inteligentni czytelnicy, umiejący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia.

Maciej Kozubik 3Autor: Maciej Kozubik — Dyplomowany Coach, Trener Sprzedaży i Biznesu, Ekonomista. Absolwent dwóch uczelni wyższych (Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu). Pracował w korporacjach, w tym międzynarodowych. Praktyk biznesu. Nieprzerwanie podąża przed siebie, wyznacza sobie ambitne cele i szuka nowych inspiracji. To, co go wyróżnia, to silna wiara w ludzi i ich potencjał, dlatego namawia ich do inwestowania w siebie i rozwijania swoich pasji. Jest przekonany, że każdy jest stworzony, by odnosić sukcesy. Dzisiaj zajmuje się coachingiem i szkoleniami w ramach firmy Grupa Kozubik i Partnerzy.

Używamy plików cookie, aby personalizować treści i reklamy, udostępniać funkcje mediów społecznościowych i analizować ruch na naszej stronie. Udostępniamy również informacje o Twoim korzystaniu z naszej strony naszym partnerom w mediach społecznościowych, reklamie i analityce. View more
Cookies settings
Zgadzam się
Rezygnuję
Polityka prywatności
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

POLITYKA PRYWATNOŚCI (od 10-11-2024)

  §1.  Kim jest Administrator Twoich danych osobowych? Administratorem danych jest Maciej Kozubik prowadząca/y działalność gospodarczą pod nazwą Grupa Kozubik i Partnerzy Maciej Kozubik NIP: 6431461447 REGON: 277522519 adres: 41-100 Siemianowice Śląskie, ul. Hermana Wróbla 9B/17. Możesz skontaktować się z Administratorem e-mailowo pisząc na adres e-mail: kontakt@maciejkozubik.pl §2 W jakim celu zbieramy Twoje dane i jak długo je przechowujemy?  Możemy przetwarzać Twoje dane w następujących celach:
  • Komunikacji z Tobą, w tym udzielania odpowiedzi na pytania przekazane przez formularz kontaktowy, wiadomość e-mail, itp.
Dane będą przetwarzane w oparciu o uzasadniony interes Administratora w postaci komunikacji z Użytkownikami Strony (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Twoje dane będą przetwarzane nie dłużej niż do czasu wniesienia przez Ciebie sprzeciwu lub ustania celu biznesowego. Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne do komunikacji z Tobą. Dane mogą być także przetwarzane w celu archiwizacji do celów wewnętrznych w oparciu o uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) do czasu wniesienia sprzeciwu lub ustania celu biznesowego.
  • Zawarcia umowy i jej realizacji (złożenia zamówienia).
  • Ustalenia, obrony i dochodzenia roszczeń
  • Realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (m.in. obowiązków podatkowych i archiwizacyjnych).
Dane niezbędne do zawarcia i realizacji umowy będą przetwarzane przez czas realizacji umowy, w tym przez czas realizacji uprawnień wynikających z umowy, jak np. prawo do reklamacji z tytułu rękojmi (art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO). Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia i realizacji umowy.  Dane dodatkowe podane w celu m.in. usprawnienia realizacji umowy będą przetwarzane nie dłużej niż do czasu wniesienia przez Ciebie sprzeciwu lub ustania celu biznesowego w oparciu o uzasadniony interes w postaci obsługi Klientów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Po tym okresie, dane będą przetwarzane przez okres przedawnienia roszczeń w oparciu o uzasadniony interes Administratora w celu obrony przed roszczeniami, a także w celu ustalenia i dochodzenia roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). W przypadku gdy dane są niezbędne do realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (jak np. wystawianie i przechowywanie faktur) – dane będą przetwarzane w tym celu nie dłużej niż przez 6 lat (obowiązki archiwizacyjne dot. dokumentów księgowych), chyba że przepisy prawa wymagają dłuższego okresu (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Dane mogą być także archiwizowane do celów wewnętrznych i statystycznych do czasu wniesienia przez Ciebie sprzeciwu lub ustania celu biznesowego w oparciu o uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  1. Dostarczania informacji marketingowych/handlowych (dalej jako Informacje marketingowe), w tym m.in. wysyłki newslettera oraz informacji o usługach, produktach, promocjach, darmowych treściach za pomocą innych narzędzi, (np. sms, telefon);
  2. Dane będą przetwarzane w oparciu o uzasadniony interes Administratora, w postaci marketingu produktów i usług Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Zgodnie z art. 398 ustawy Prawo komunikacji elektronicznej, w celach utrzymania komunikacji handlowej / marketingowej, konieczna jest Twoja zgoda. Możesz ją w każdej chwili wycofać: – klikając link w stopce maila lub pisząc do mnie, na adres podany wyżej – w przypadku wysyłki wiadomości w formie e-mail, – wysłanie SMS o treści ,,STOP” na numer 504908360 – w przypadku wyrażenia zgody na otrzymywanie treści handlowych/ marketingowych poprzez wiadomość SMS, – kontakt bezpośredni na numer 504908360 lub adres e-mail kontakt@maciejkozubik.pl – w przypadku wyrażenia zgody na otrzymywanie treści handlowych/ marketingowych poprzez rozmowę telefoniczną. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do otrzymywania Informacji marketingowych. Rezygnacja z otrzymywania Informacji marketingowych uniemożliwia przekazywanie Ci Informacji marketingowych.
  1. Dane przetwarzane w związku z udzieloną przez Ciebie zgodą na dostarczanie Informacji marketingowych, w tym m.in. dane zebrane automatycznie (np. adres IP), będą także przetwarzane w oparciu o uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust.  lit. f RODO)  polegający na analizie zachowań w celu optymalizacji działań marketingowych. Dane będą przetwarzane do celów analitycznych i statystycznych.
  2. Twoje dane mogę być również archiwizowane na potrzeby ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, w tym w celu zapewnienia możliwości wykazania, że działania marketingowe prowadzone były zgodnie z prawem w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
  3. Dane przetwarzane w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. f RODO będą przetwarzane nie dłużej, niż do czasu wniesienia przez Ciebie sprzeciwu lub ustania celu biznesowego – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
 
  • Administrowania i zarządzania stroną i grupami na platformach społecznościowych (m.in. Facebook (Meta), Instagram, Linkedin) w przypadku przetwarzania danych na platformach społecznościowych, w tym komunikacji z Tobą, kierowania do Ciebie treści marketingowych
Dane te będą przetwarzane wyłącznie wtedy, gdy zdecydujesz się na polubienie strony / dołączenie do grupy / wybranie opcji „Obserwuj” lub w inny sposób zostawisz swoje dane na platformie zarządzanej przeze mnie, np. w formie umieszczenia wpisu lub komentarza. Dane będą przetwarzane przez okres istnienia strony/grupy lub do czasu wniesienia przez Ciebie sprzeciwu, co może nastąpić poprzez odkliknięcie opcji „Lubię to”, „Obserwuj”, usunięcie komentarza/wpisu lub w inny sposób przewidziany w ramach platformy/strony lub poprzez skontaktowanie się z nami. Informujemy, że zasady odnoszące się do strony/fanpage’a/grupy ustala Administrator, natomiast zasady korzystania z portalu społecznościowego, na którym umieszczona jest strona/fanpage/grupa ustala podmiot zarządzający tymi portalami.  
  1. Analitycznym i statystycznym 
Dane przetwarzane co celów analitycznych i statystycznych polegającym w szczególności na analizie danych pozyskanych automatycznie przy korzystaniu ze strony internetowej, w tym plików cookies, przetwarzane są w oparciu o uzasadniony interes Administratora w postaci dostosowania zawartości Strony do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze Strony; tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze Strony, co umożliwia ulepszanie jej struktury i zawartości (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Dane mogą być także archiwizowane do celów wewnętrznych i statystycznych do czasu wniesienia przez Ciebie sprzeciwu lub ustania celu biznesowego w oparciu o uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  • Odzyskiwania odrzuconych koszyków.
  W sytuacji gdy nie ukończysz składania zamówienia, otrzymasz przypomnienie o rozpoczętym, ale niesfinalizowanym zamówieniu. Dane przetwarzane będą w oparciu o uzasadniony interes Administratora w postaci obsługi potencjalnych Klientów i Klientów(art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Dane te będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji celów biznesowych lub wniesienia sprzeciwu.  
  • Zamieszczania komentarzy.
  W stosunku do danych widocznych na naszej Stronie przy zamieszczonym komentarzu, dane te są przetwarzane przez nas w celu administrowania Stroną i jej obsługi oraz komunikacji z Tobą w oparciu o uzasadniony interes Administratora (art.  6 ust. 1 lit. f) przez czas niezbędny do realizacji celów biznesowych lub wniesienia sprzeciwu.  
  • Promocji i marketingu 
  W sytuacji gdy przekażesz nam swoje dane w szczególności w postaci opinii dotyczącej produktu lub usługi, w tym dane dot. wizerunku, dane te będą przetwarzane będą w oparciu o uzasadniony interes Administratora w postaci marketingu usług i produktów Administratora oraz podnoszenia ich jakości. Dane te będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji celów biznesowych lub wniesienia sprzeciwu. Podanie danych jest dobrowolne.  
  • Zbierania danych wrażliwych
Dane wrażliwe są zbierane w celu realizacji umowy i jej prawidłowego wykonywania w oparciu o Twoją świadomą i dobrowolną zgodę (art. 9 ust. 2 lit. a RODO) – do czasu ustania celu biznesowego lub cofnięcia zgody. Podanie danych jest dobrowolne, ale jest niezbędne do prawidłowej realizacji umowy.  
  • Rekrutacji 
  Dane mogą być przetwarzane przez czas niezbędny do procesu rekrutacji i zawarcia umowy(art. 6 ust.1 lit. b oraz 6 ust.1 lit. c RODO), a w przypadku danych dodatkowych dobrowolnie podanych – w oparciu o Twoją zgodę; do celów przyszłych rekrutacji – na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody, przez okres maksymalnie 3 lat (okres ten liczony jest od zakończenia roku, w których aplikacja została pozyskana). Podanie danych osobowych jest dobrowolne, z tym, że podanie niektórych danych może być niezbędne do przeprowadzenia rekrutacji, jak również do zawarcia umowy. Konsekwencją niepodania tych danych będzie brak realizacji ww. działań. § 3 Komu możemy przekazać Twoje dane? Przekazujemy Twoje dane innym podmiotom tylko wtedy, gdy jest to niezbędne do realizacji celów przetwarzania, o których mowa w §2 oraz wyłącznie w zakresie koniecznym do realizacji tego celu.  Co do zasady zbieramy i przetwarzamy tylko te dane, które sam nam podałeś z zastrzeżeniem danych zbieranych automatycznie (plików cookies). Więcej o cookies znajdziesz w §7. W razie potrzeby Twoje dane mogą być przekazane podmiotom, z którymi współpracujemy przy realizacji ww. celów, w szczególności firmie hostingowej, firmie informatycznej/podmiotowi zarządzającemu stroną, firmie świadczącej usługi rachunkowo-księgowe, firmie udostępniającej program do faktur, firmie świadczącej usługi newslettera, firmie świadczącej usługi chmurowe, podmiotom świadczącym usługi marketingowe, podmiotom świadczącym usługi administracyjne, podmiotom świadczącym usługi konsultingowe, podwykonawcom, prawnikom, kurierom lub operatorom pocztowym, platformie szkoleniowej, platformie społecznościowej, platformie do obsługi Klientów, platformie do umawiania wizyt, platformie do udostępniania produktów lub świadczenia usług, innym podmiotom, które wspierają Administratora w realizacji celów przetwarzania. Co do zasady dane nie będą przekazywane poza obszar EOG, z zastrzeżeniem sytuacji opisanych poniżej. W pozostałych przypadkach, w sytuacji gdy dane będą przekazane poza EOG, nastąpi to w oparciu o Twoją zgodę, standardowe klauzule umowne lub w oparciu o inne zabezpieczenia przewidziane w RODO po spełnieniu m.in. obowiązku informacyjnego. Usługi świadczone przez Google lub Facebook (META) świadczone są co do zasady przez podmioty mające swoją siedzibę w Unii Europejskiej. Z uwagi jednak na globalny charakter działania tych podmiotów, Twoje dane mogą być przekazywane do USA, w związku z ich przechowywaniem na serwerach amerykańskich (w całości lub w części). Niezależnie od tego, Google i Facebook wdrożyły zabezpieczenia przewidziane RODO mające na celu ochronę danych osobowych zgodnie z wymogami RODO poprzez stosowanie standardowych klauzul umownych.  Więcej informacji o zasadach przetwarzania danych przez ww. dostawców znajdują się w Politykach prywatności każdego z podmiotów. Twoje dane (o ile wynika to z celu przetwarzania) mogą być także przekazywane poza obszar EOG następującym podmiotom:
    1. Active Campaign LLC 1 N Dearborn St., 5th Floor, Chicago, Illinois 60602
    2. Asana, Inc., 1550 Bryant Street, 2nd Floor San Francisco, California 94103,
  §4 Jakie prawa Ci przysługują? W związku z RODO przysługuje Ci prawo:
  • dostępu do swoich danych osobowych,
  • sprostowania danych osobowych,
  • usunięcia danych osobowych,
  • ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
  • sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
  • przenoszenia danych osobowych,
  • cofnięcia zgody; wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej cofnięciem.
  Jeżeli uważasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z obowiązującym prawem, przysługuje Ci skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. W takim przypadku zachęcam jednak do wcześniejszego kontaktu ze mną celem wyjaśnienia swoich wątpliwości.   § 5 Czy Twoje dane są profilowane?   Administrator analizuje dane osobowe w sposób zautomatyzowany za pomocą narzędzi udostępnionych przez dostawców oprogramowania (np. za pomocą statystyk, historii) wyłącznie w zakresie, który nie wywołuje wobec Ciebie żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływa na Twoją sytuację, w tym prawa lub wolności. Celem przetwarzania danych w sposób zautomatyzowany jest poznanie przez preferencji Użytkowników (więcej o analizie wskazano w rozdziale Polityka plików cookies). § 6 Przepisy prawa obowiązujące w zakresie danych osobowych   W sprawach nieuregulowanych stosuje się właściwe przepisy prawa, w tym prawa europejskiego (m.in. RODO).   § 7 Polityka plików cookies   Strona nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. Dane te są zbierane w sposób uniemożliwiający identyfikację Użytkownika, tzw. Dane Anonimowe. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Strony i przeznaczone są do korzystania ze Strony. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Pliki cookies wykorzystywane są w celu dostosowania zawartości Strony do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze Strony; tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze Strony, co umożliwia ulepszanie jej struktury i zawartości. Możesz dokonać samodzielnie zmian w ustawieniach dotyczących plików cookies. W wielu przypadkach przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Brak wyrażenia zgody na pliki cookies może ograniczać działanie niektórych funkcjonalności na Stronie. Administrator stosuje technologie obserwujące działania podejmowane przez Użytkownika w ramach Strony:
  • piksel konwersji Facebooka (Meta) dostarczany przez Meta Platforms Ireland Limited– w celu zarządzania reklamami na Meta i prowadzenia działań remarketingowych; Facebook Pixel to fragment kodu opublikowany na stronie internetowej, który pozwala na docieranie do grupy docelowej w oparciu o dane osób, które korzystały ze strony internetowej. W ramach funkcji Facebook Pixel możliwe jest zatem wyświetlanie opublikowanych reklam na portalu należących do Meta wyłącznie użytkownikom portalu, którzy wykazali zainteresowanie  produktami lub usługami lub mają wspólne czynniki do ww. osób. Dane te przetwarzane są w oparciu o uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Szczegółowe informacje dot. Piksela Facebooka można znaleźć na stronie Polityki prywatności Facebooka (Meta).
  • narzędzia Google, w tym Google Analytics dostarczane przez Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA. Dane pozyskane w ramach korzystania z ww. narzędzia wykorzystuję w celu analizy statystyk Strony. Google Analytics korzysta z własnych plików cookies do analizowania działań i zachowań Użytkowników Strony. Pliki te służą do przechowywania informacji, np. z jakiej strony Użytkownik trafił na bieżącą stronę internetową. Pomagają udoskonalić Stronę; Dane te przetwarzane są w oparciu o uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).  Szczegółowe informacje dot. Piksela Facebooka można znaleźć na stronie dot. zasad korzystania z narzędzi Google.
§8 Wtyczki społecznościowe    Na Stronie używane są wtyczki, widgety i inne narzędzia społecznościowe udostępniane przez portale takie jak: Facebook (Meta), Instagram, YouTube, Linkedin. Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych opisane są bezpośrednio na stronach ww. Usługodawców.   § 9 Współadministrowanie   Dane przetwarzane na potrzeby statystyk zbieranych w ramach platformy Facebook (Meta) są współadministrowane przez Administratora oraz Meta Platforms Ireland Limited, z siedzibą pod adresem 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia, zwana dalej Współadministratorem. Szczegółowe zasady dotyczące współadministrowania danymi, w tym informacje o przysługującym prawach, opisane zostały na stronie Polityka prywatności. Dane przetwarzane w ramach platformy Linkedin są współadministrowane przez Administratora oraz Linkedin Ireland Unlimited Company, adres: Legal Dept. (Privacy Policy and User Agreement), Wilton Place, Dublin 2, Ireland, zwany dalej Współadministratorem. Szczegółowe zasady dotyczące współadministrowania danymi, w tym informacje o przysługującym prawach, opisane zostały na stronie Polityka prywatności.  Administrator przetwarza dane w oparciu o uzasadniony interes Administratora polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników, a także ich preferencji, w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług. W sprawach dotyczących danych osobowych można kontaktować się zarówno z Administratorem, jak i Współadministratorem.  

POLITYKA PRYWATNOŚCI od 25-05-2018

I. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych użytkowników korzystających ze strony maciejkozubik.pl (klauzula informacyjna)

1. Kto jest Administratorem twoich danych osobowych?

Grupa Kozubik i Partnerzy Maciej Kozubik z siedzibą w Siemianowicach Śląskich przy ulicy Wróbla 9b/17, NIP: 643-146-14-47, REGON: 277522519, prowadząca serwis pod adresem: maciejkozubik.pl.

2. Jak skontaktować się z Administratorem danych osobowych?

Z administratorem danych można kontaktować się za pośrednictwem adresu email: kontakt@maciejkozubik.pl, lub pisemnie na następujący adres: 41-100 Siemianowice Śląskie, ul. Wróbla 9b/17, telefonicznie +48 504 908 360.

3. Jaki jest cel przetwarzania Twoich danych osobowych?

Za Twoją dobrowolną zgodą dane mogą być przetwarzane do celów analitycznych (pliki cookies), wykorzystuję również Google Analytics. Ponadto Twoje dane będą przetwarzane do celu realizacji usług strony maciejkozubik.pl Twoje dane mogą być także przetwarzane w celu dopasowania treści witryn internetowych maciejkozubik.pl do Twoich zainteresowań. Kontaktów służbowych (uzasadniony interes) i działań marketingowych.

4. Przez jaki okres będą przechowywane Twoje dane osobowe?

Dane będą przetwarzane w celach analitycznych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie. W odniesieniu do usług strony internetowej maciejkozubik.pl Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, czasami, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji tego typu celów.

5. Jaka jest podstawa prawna przetwarzania Twoich danych osobowych?

Dane osobowe użytkowników serwisu, usług świadczonych w domenie https://maciejkozubik.pl oraz usług świadczonych w ramach nawiązanego kontaktu czy zawartych umów przetwarzane są zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa; tj. Ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych z 27 kwietnia 2016 roku (dalej zwanym Rozporządzeniem) oraz Ustawą o ochronie danych osobowych z 10 maja 2018 roku oraz Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest Twoja dobrowolna zgoda na przetwarzanie danych, w tym na cele analityczne (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO). W odniesieniu do usług maciejkozubik.pl, Twoje dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO (jest to niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą). Jeżeli chodzi o wykrywanie botów, nadużyć i pomiary statystyczne, udoskonalenie usługi i kontakty służbowe, Twoje dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (uzasadniony interes administratora danych osobowych). Uzasadnionym interesem administratora jest dopasowanie treści usług zlokalizowanych na stronach maciejkozubik.pl do Twoich potrzeb i oczekiwań, zapewnienie bezpieczeństwa tych usług (np. stosując protokół ssl), a także ich ciągłe ulepszanie.

6. Wymóg podania danych

Podanie danych w celu realizacji usług witryny maciejkozubik.pl jest niezbędne do świadczenia tych usług (np. komentowanie artykułów na blogu, szkolenia online, kursy online). W razie niepodania tych danych usługa nie będzie mogła być świadczona. Przetwarzanie danych w pozostałych celach wykrywania botów i nadużyć w usługach maciejkozubik.pl, pomiarów statystycznych, analitycznych i udoskonalenia usług witryny maciejkozubik.pl jest niezbędne w celu zapewnienia wysokiej jakości usług maciejkozubik.pl. Niezebranie Twoich danych osobowych w tych celach może uniemożliwić poprawne świadczenie usług.

Komentarze

Kiedy odwiedzający witrynę zostawiasz komentarz, zbieramy dane widoczne w formularzu komentowania, jak i adres IP odwiedzającego oraz podpis jego przeglądarki jako pomoc przy wykrywaniu spamu oraz dane które podasz dobrowolnie. Zanonimizowany ciąg znaków stworzony na podstawie twojego adresu email (tak zwany hash) może zostać przesłany do usługi Gravatar w celu sprawdzenia czy jej używasz. Polityka prywatności usługi Gravatar jest dostępna tutaj: https://automattic.com/privacy/. Po zatwierdzeniu komentarza twój obrazek profilowy jest widoczny publicznie w kontekście twojego komentarza.

Media

Jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem i wgrywasz na witrynę obrazki, powinieneś unikać przesyłania obrazków z tagami EXIF lokalizacji. Odwiedzający stronę mogą pobrać i odczytać pełne dane lokalizacyjne z obrazków w witrynie.

Formularz kontaktowy

Informacje przesłane za ich pośrednictwem są przechowywane na potrzeby obsługi klienta lub marketingu (jeśli tego będzie dotyczyć przesłana informacja).

7. Do jakich odbiorców przekazywane będą Twoje dane osobowe?

Twoje dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora m.in. dostawcom usług IT, dostawcom usług księgowych – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora. Twoje dane mogą być również przygotowane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obowiązującego prawa.

8. Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy.

Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do odbiorców znajdujących się w państwach poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.

9. Jakie są Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych?

przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem przez Nas Twoich danych osobowych: • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych, • prawo żądania sprostowania danych • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach), • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, • prawo do ograniczenia przetwarzania danych. Jeżeli Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw: • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Możesz przesłać te dane innemu administratorowi danych. Jeżeli Twoje dane przetwarzane są w oparciu o uzasadniony interes administratora danych, przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania. W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z administratorem danych. Dane kontaktowe wskazane są wyżej.

II. Ogólne informacje dotyczące przetwarzania danych Użytkowników przez Grupa Kozubik i Partnerzy Maciej Kozubik

1. Administratorem danych jest Grupa Kozubik i Partnerzy Maciej Kozubik z siedzibą w Siemianowicach Śląskich (41-100 Siemianowice Śląskie, ul. Hermana Wróbla 9b/17) NIP 643-146-14-47, REGON 277522519 2. Z administratorem danych można kontaktować się za pośrednictwem adresu email: kontakt(at)maciejkozubik.pl (zamiast (at) wstaw @), telefonicznie +48 504 908 360 lub pisemnie na następujący adres: Grupa Kozubik i Partnerzy Maciej Kozubik, 41-100 Siemianowice Śląskie, ul. Hermana Wróbla 9b/17 3. Dane osobowe mogą być zbierane przez Administratora w następujących celach: a. świadczenia usług / wykonania umowy przez Administratora np.: strony maciejkozubik.pl - art. 6 ust. 1 lit. b) RODO; b. przesyłania zamówionych informacji handlowych, w tym newslettera na podstawie zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) RODO; c. zapewnienia kontaktu z Administratorem za pośrednictwem formularza kontaktowego – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO; d. księgowo-podatkowych– art. 6 ust. 1 lit. c) RODO; e. dochodzenia roszczeń w zw. z zawartymi umowami z Użytkownikami - art. 6 ust. 1 lit. f) RODO; f. wykrywania botów i nadużyć w usługach, pomiarów statystycznych, analitycznych i udoskonalenia usług - art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. 4. Administrator zbiera dane osobowe wyłącznie w zakresie niezbędnym dla realizacji celów, do których są zbierane. 5. Administrator przetwarza dane osobowe wyłącznie przez czas niezbędny dla realizacji zamierzonych celów. 6. Użytkownikom przysługują następujące prawa, z których mogą skorzystać (w tym celu należy się skontaktować z Administratorem – dane kontaktowe powyżej): a. Prawo dostępu do danych; b. Prawo do sprostowania danych; c. Prawo do usunięcia danych; d. Prawo do ograniczenia przetwarzania; e. Prawo do przenoszenia danych (o ile do przetwarzania dochodzi na podstawie zgody lub w celu zawarcia umowy); f. Prawo sprzeciwu (o ile dane przetwarzane są na podstawie uzasadnionego interesu administratora); g. Prawo do cofnięcia zgody, o ile przetwarzanie następuje na podstawie zgody; h. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. 7. Dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora m.in. dostawcom usług IT, dostawcom usług księgowych – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora. Dane mogą być również przekazane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obowiązującego prawa np. organom ścigania w razie zgłoszenia przez organ żądania na odpowiedniej podstawie prawnej (np. dla potrzeb toczącego się postępowania karnego). 8. Dane osobowe nie będą przekazywane do odbiorców znajdujących się w państwach poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. 9. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami. 10. Pełne informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w klauzulach informacyjnych przekazywanych Użytkownikom w momencie zbierania od nich danych osobowych dla określonych celów.

III. Postanowienia końcowe polityki prywatności

1. Korzystając ze strony internetowej maciejkozubik.pl, wyrażasz zgodę na postanowienia zawarte w niniejszej Polityce Prywatności 2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce Prywatności, z tym zastrzeżeniem, że zmiany te nie wpłyną na to, że maciejkozubik.pl nigdy nie udostępni danych Użytkowników osobom trzecim.  

POLITYKA PRYWATNOŚCI maciejkozubik.pl do 25-05-2018

I. Postanowienia ogólne polityki prywatności

Postanowienia poniższe stanowią politykę prywatności (dalej: „Polityka Prywatności”), która określa informacje dotyczące zbierania danych, w tym danych osobowych użytkowników usług(i) świadczonej przez Grupa Kozubik i Partnerzy Maciej Kozubik z siedzibą w Siemianowicach Śląskich przy ul. Wróbla 9b/17 , o numerze NIP: 643-146-14-47 , oraz sposób ich przetwarzania.

II. Dane osobowe

maciejkozubik.pl dokłada wszelkich starań, aby prowadzony serwis https://maciejkozubik.pl ułatwiał każdemu użytkownikowi przeglądanie strony i składanie zamówień. Dlatego w trosce o bezpieczeństwo i wygodę zakupów informujemy, że poruszając się po stronie wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez sklep plików cookies oraz innych podanych dobrowolnie danych osobowych. Dane, o które będziesz proszony w formularzach zamówień, są niezbędne do działania serwisu lub realizacji usługi. Podanie danych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych zablokuje czynność, którą te dane dotyczyły.

III. Rodzaje i cel wykorzystania danych

Jawne Dane Osobowe

Dane osobowe podane na serwisach należących do maciejkozubik.pl przy okazji wysyłania komentarzy, opinii itp. są dostępne dla wszystkich odwiedzających strony zawierające te dane. maciejkozubik.pl nie ma możliwości zabezpieczenia Was przed osobami prywatnymi lub firmami, które te dane wykorzystają do przesłania Wam nieokreślonych informacji. Dlatego dane te, nie podlegają „Polityce Prywatności”.

Cookies (Ciasteczka)

maciejkozubik.pl zbiera automatycznie dane zawarte w plikach cookies podczas korzystania ze strony internetowej sklepu internetowego. Cookies, czyli małe pliki tekstowe wysyłane do komputera internauty identyfikujące go w sposób potrzebny do wykonania danej operacji, np. w postaci uwierzytelnienia, zbierania danych statystycznych lub zapisania danych w formularzach kontaktu lub zamówienia.

Cookies są nieszkodliwe ani dla komputera ani dla jego użytkownika i jego danych. Warunkiem działania cookies jest ich akceptacja przez przeglądarkę i nie usuwanie ich z dysku. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarki) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Jednakże w ustawieniach przeglądarki można dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies, w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną ich obsługę w ustawieniach przeglądarki bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu końcowym użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania przeglądarki. Usługa lub jej poszczególne funkcjonalności mogą jednak bez plików cookies nie działać poprawnie.

Subskrypcja bezpłatnych newsletterów

Zaprenumerowanie elektronicznych i bezpłatnych newsletterów należących do maciejkozubik.pl wymaga podania w odpowiednim formularzu swojego adresu e-mail i innych danych, np. imię itp. Uzyskane w ten sposób dane są dodawane do listy mailingowej serwisów.

Wiadomości

maciejkozubik.pl zastrzega sobie prawo do wysyłania wiadomości, osobom, których dane kontaktowe posiada i które zgodziły się na przetwarzanie podanych danych w formularzach, zgodnie z Polityką Prywatności. Pod pojęciem wiadomości maciejkozubik.pl rozumie informacje odnoszące się bezpośrednio do jego serwisów, usług i produktów (np. zmiany, wewnętrzne promocje), niekomercyjne listy (np. życzenia, komentarze osobiste itp.) oraz informacje komercyjne (mailingi, promocje, reklamy, inne materiały marketingowe). Podmioty zlecające komercyjne mailingi nie mają wglądu w dane kontaktowe osób znajdujących się na listach adresowych maciejkozubik.pl

Inne formularze

Formularze, okna pop-up i inne formy znajdujące się gościnnie na serwisach należących do maciejkozubik.pl i dotyczące usług, produktów, serwisów nieobsługiwanych przez maciejkozubik.pl nie podlegają „Polityce Prywatności”.

IV. Uprawnienia użytkowników w zakresie danych osobowych

maciejkozubik.pl zapewnia użytkownikom przekazującym dane osobowe realizację uprawnień wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r., nr 101, poz. 926 z późn. zm.), w tym również prawo do żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.

Użytkownik ma prawo w każdym czasie do usunięcia swoich danych osobowych poprzez kontakt mailowy na adres kontakt@maciejkozubik.pl

maciejkozubik.pl stosuje środki techniczne i organizacyjne, których celem jest jak najlepsze zabezpieczenie gromadzonych danych osobowych przed nieuprawnionym dostępem lub niewłaściwym wykorzystywaniem przez osoby nieuprawnione.

polityka prywatności Maciej Kozubik

polityka prywatności Maciej Kozubik

V. Zmiany polityki prywatności

maciejkozubik.pl zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności. Każdego użytkownika serwisu należącego do maciejkozubik.pl obowiązuje aktualna „Polityką Prywatności”. O zmianach Polityki Prywatności, maciejkozubik.pl będzie informować na stronach serwisu.

VI. Dodatkowe informacje polityki prywatności

W przypadku pytań lub wątpliwości, co do Polityki Prywatności maciejkozubik.pl prosi o kontakt na adres e-mail podany na stronach serwisu kontakt@maciejkozubik.pl

Save settings
Cookies settings