trener sprzedaży, trener biznesu, coach sprzedaży, szkolenia dla handlowców, szkolenia dla sprzedawców, szkolenia z negocjacji, indywidualny trening sprzedaży, kurs ze sprzedaży, coaching handlowców, coaching sprzedawców, pozyskiwanie klinetów, prospecting, warsztat dla handlowców, warsztat dla sprzedawców, standardy sprzedaży

Jak strona internetowa może, pomóc, pozyskać klientów dla Twojej firmy?

 

czas czytania: 7 minut

Sprzedaż jest siłą napędową każdej firmy. Jej pierwszym krokiem jest pozyskiwanie klientów (z ang. prospecting). Czy strona internetowa w tym pomoże, czy przeszkodzi? Moim zdaniem może pomóc.

Ten tekst pomoże zrozumieć:

  1. Czym jest strona Internetowa, zgodnie z polskim prawem.
  2. Jaką spełnia funkcję w firmie.
  3. Jakie są plusy korzystania ze strony internetowej, w marketingu firmy?
  4. Jakie są minusy korzystania ze strony internetowej, w działaniach marketingowych przedsiębiorstwa?
  5. Jakie są przykładowe koszty prowadzenia marketingu opartego na stronie internetowej?
  6. Co powinno znaleźć się w liście kontrolnej (ułatwiającej uruchomienie własnej strony WWW)?

Słowem wstępu.

 

Strona internetowa jest istotnym elementem pozyskiwani i sprzedaży dla wielu współczesnych firm. Pozwala potencjalnemu klientowi na szybkie poznanie oferty. Jest istotną formą kontaktu. Strona WWW stała się codziennością dzisiejszego biznesu. Bardzo często staje się integratorem ruchu z wielu kierunków np. film czy artykuł w mediach społecznościowych prowadzi do oferty znajdujące się na stronie internetowej.

Co to jest strona WWW?

 

Strona internetowa, strona WWW (ang. web page), to zbiór uporządkowanych logicznie, połączonych ze sobą przez nawigację oraz linki elementów, prezentowanych za pomocą przeglądarki internetowej pod jednolitym adresem elektronicznym (Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych – Dz.U. z 2019 r. poz. 848). W marketingu internetowa strona firmowa stanowi klucz do sukcesu.

Większość Polaków korzysta z Internetu i tam szuka informacji na temat produktów oraz usług. Brak strony WWW powoduje, że potencjalny klient nie trafi do ciebie, a do konkurencji. Gdy budujesz biznes bez strony, to tak jakbyś budował pawilon handlowy i zapomniał o drzwiach prowadzących do środka. Co warto jeszcze zapamiętać? Strona WWW to miejsce, do którego prowadzi zwykle większość ruchu internetowego. Jak konkretnie to wygląda? Artykuł opublikowany w mediach społecznościowych opisuje usługę, a więcej szczegółów znajduje się na stronie WWW. Na którą można trafić klikają odpowiedni link.

Po co firmie strona internetowa?

 

Zanim przystąpisz do projektowania i budowania strony WWW, zastanów się, jakie cele ma realizować. Przykładowe cele jakie ma spełniać strona internetowa:

  • zachęcać potencjalnych klientów do dzwonienia do ciebie;
  • nakłaniać ludzi do zostawiania danych kontaktowych;
  • przekonać do wysłania e-maila;
  • umawiać ludzi na spotkania i dodawać ich do terminarza;
  • sprzedaż online (e-commerce).

Jakie są plusy korzystania ze strony internetowej?

 

Warto poznać zalety, jakie wiążą się z posiadaniem strony internetowej, wykorzystywanej do pozyskiwania klientów dla swojej firmy. Można do nich zaliczyć:

  • Strona internetowa to podstawowe narzędzie marketingu. Jest miejscem, do którego prowadzi ruch internetowy, jest źródłem informacji i całkowicie zależy od firmy.
  • Globalny zasięg i dostępność 24 godziny na dobę. Oznacza to, że wystarczy mieć dostęp do Internetu i urządzenia, aby na nią wejść. Użytkownik nie jest ograniczony miejscem przebywania, a jedynie dostępnością Internetu i posiadanym urządzeniem.
  • Możliwość budowania zasięgów i zaangażowania. Strona internetowa jest tworzona z myślą o użytkownikach. Jeśli będzie dobrze przygotowana, stanie się chętniej przez nich odwiedzana, a odpowiednia treść zwiększy ich zaangażowanie i chęć cyklicznego powrotu.

Jakie są minusy korzystania ze strony internetowej?

 

Strona internetowa oprócz zalet posiada też kilka wad, o których warto wiedzieć. Do głównych mogę zaliczyć:

  • Konieczność aktualizacji treści. Strona musi żyć. Należy aktualizować treść, silnik, na którym została zbudowana, oraz poprawić jej użyteczność i przyjazność dla odwiedzających. Warto zastanowić się nad umieszczeniem dodatków, np. czata do komunikacji dla osób, które nie chcą rozmawiać przez telefon, czy newslettera.
  • Czas potrzebny na przygotowanie treści i jej wypozycjonowanie. Strona internetowa to nie adres, a przede wszystkim treść. Jej przygotowanie wymaga sporo czasu, tak samo, jak poprawa pozycji strony w wyszukiwarkach.
  • Ryzyko ataku hakerskiego. Każda strona narażona jest na takie działanie. Dlatego nie warto oszczędzać na bezpieczeństwie i tworzeniu kopii zapasowych strony internetowej.

Jakie mogą pojawić się koszty związane ze stroną WWW?

 

Przykładowe koszty prowadzenia marketingu opartego na stronie internetowej to:

  • Abonament za adres domeny internetowej i hosting, czyli miejsce w Internecie, gdzie przechowywana jest strona WWW. Zwykle jest płacony w odstępach rocznych. W pierwszym roku użytkowania koszt będzie bardzo niski, są promocje za 1 PLN. W kolejnych latach ceny stają się wyższe, dlatego sprawdzaj cenę nie w tylko w pierwszym roku (promocyjną), ale i standardową, bo taką zapłacisz w kolejnych latach. Nie bez znaczenia pozostają opinie użytkowników. Dlatego zachęcam Cię do zapoznania się z nimi, bo nie warto oszczędzać, a potem irytować się gdy usługa nie działa lub dział wsparcia nie jest wystarczająco pomocny.
  • Projekt i administracja strony. Przygotowanie projektu strony internetowej to wstęp do jej stworzenia. Zdarza się, że to, co wymyślił grafik, programista nie może wdrożyć. Gdy strona już działa, należy tworzyć na nią treść i aktualizować oprogramowanie. Możesz robić to sam, jeśli potrafisz, lub zlecić to innym.
  • Pozycjonowanie strony WWW. Wymaga sporo czasu i wiedzy na temat funkcjonowania wyszukiwarek internetowych. Jeśli nie posiadasz takich kompetencji, warto je posiąść, a do tego czasu zaangażuj kompetentnego pracownika lub podmiot zewnętrzny.

Jak lista kontrolna strony WWW, może mi pomóc w pracy?

 

Aby porządnie zabrać się za stworzenie strony internetowej, która będzie istotnym elementem w Twoim procesie pozyskiwania klientów zachęcam Cię do skorzystania z listy kontrolnej (ang. checklist, check-list) znajdującej się poniżej. Jej zadaniem jest pomóc Ci z przygotowaniu i przeprowadzeniu wdrożenia strony Internetowej jako narzędzia marketingowego pomagającego w pozyskiwaniu klientów. Jak z niej skorzystać? Możesz ją przepisać i odznaczać wykonanie poszczególnych etapów lub pobrać załączoną grafikę (tu kliknij).

 

Lista kontrolna: strona internetowa.

Lista kontrolna: strona internetowa.

Lista kontrolna: strona internetowa.

 

  1. Określ cel strony internetowej.
  2. Wybierz współczynniki, jakimi będziesz mierzyć efektywność.
  3. Przygotuj strategię działań związanych ze stroną WWW.
  4. Opracuj plan działania.
  5. Kup domenę WWW.
  6. Zaprojektuj stronę internetową.
  7. Przygotuj kwestie prawne potrzebne do prowadzenia strony WWW.
  8. Przygotuj treść.
  9. Wykonaj stronę WWW.
  10. Kup hosting.
  11. Uruchom stronę.
  12. Zadbaj o jej pozycjonowanie.
  13. Sprawdź efektywność działań.
  14. Wyciągnij wnioski.
  15. Popraw plan działania.
  16. Wprowadź poprawki do planu działania.

Jakie wnioski warto wyciągnąć na koniec z pozyskiwania klientów dzięki stronie internetowej?

 

Już wiesz, jaka rolę w pozyskiwaniu klientów może odgrywać Twoje strona internetowa. Jej odpowiednie przygotowani może istotnie wpłynąć na efektywne pozyskiwanie klientów. Funkcjonowanie strony internetowej powinno być podporządkowane strategii marketingowej, w tym strategii pozyskiwania klientów. Zakładam, że ją posiadasz. Jeśli nie warto to zmienić.

Jeśli pojawiły się u Ciebie wyzwania związane rozszerzeniem wiedzy na temat pozyskiwania klientów (nie tylko z wykorzystaniem strony internetowej) i strategii w działaniach marketingowo – sprzedażowych lub w praktycznym wdrożeniu wiedzy do codzienności zawodowej. To jest rozwiązanie.

Najprostsze to poszukać informacji w Internecie, czasopismach lub książkach. Możesz również poszukać szkoleń dedykowanych. Pozyskiwanie klientów kurs online jest odpowiedzią na potrzeby takich osób jak Ty. Szukających praktycznej wiedzy, jak stworzyć strategię marketingowo – sprzedażową, jak poszczególne narzędzia wykorzystać w codzienności zawodowej, a co najważniejsze, oszczędzić czas i pieniądze dzięki Planowi Działań Wdrożeniowych.

 

CTA pozyskiwanie klientow

Źródła wykorzystane w tym tekście:

 

  1. Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, Dz.U. z 2019 r. poz. 848
  2. https://pl.wikipedia.org/wiki/Strona_internetowa
  3. https://informatykprogramista.pl/po-co-jest-strona-firmowa/

 

Znalazłeś w publikacji „Jak strona internetowa może, pomóc, pozyskać klientów dla Twojej firmy?” elementy inspirujące i nowatorskie, a może nie zgadzasz się z autorem? Powiedz nam o tym, napisz z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać tekst o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu jak inteligentni czytelnicy potrafiący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia. 

 

Maciej Kozubik 3Autor: Maciej Kozubik – Dyplomowany Coach, Trener Biznesu, Ekonomista. Absolwent dwóch uczelni wyższych (Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu). Pracował w korporacjach, w tym międzynarodowych. Praktyk biznesu. Nieprzerwanie podąża przed siebie, wyznacza sobie ambitne cele i szuka nowych inspiracji. To, co go wyróżnia, to silna wiara w ludzi i ich potencjał, dlatego namawia ich do inwestowania w siebie i rozwijania swoich pasji. Jest przekonany, że każdy jest stworzony, by odnosić sukcesy. Dzisiaj zajmuje się coachingiem i szkoleniami, w ramach firmy szkoleniowej Grupa Kozubik i Partnerzy.