Co robię, aby prowadzone przeze mnie szkolenia były efektywne biznesowo?

Co robię, aby prowadzone przeze mnie szkolenia były efektywne biznesowo?

Co robię, aby prowadzone przeze mnie szkolenia były efektywne biznesowo?

Każde szkolenie, warsztat, które realizuję u Klienta, poprzedzony jest mozolnym procesem poznawczym. To przypomina rozwiązywanie zagadki detektywistycznej lub wywiad prowadzony przez lekarza. Ważne jest aby uczestnicy przyjmowali wiedzę w miłej atmosferze, mimo że czasem warto nimi potrząsnąć, bo zmiana nie zawsze musi być miła. Zdarza się, że trzeba poczuć, że się topisz. Bo to otwiera umysł na naukę pływania.

Co po szkoleniu?

Gdy po zakończonym projekcie, słyszę od uczestników pochwały, dziękuję i zachowuję spokój. Dlaczego? Ponieważ dla mnie najważniejsze jest to aby Klient wykorzystał zdobytą wiedzę, wdrażając to czego się dowiedział w realizowanych codziennie procesach. Gdy po jakimś czasie dzwonię do Klienta z pytaniem „jak sprzedaż”, a on mi odpowiada „ROŚNIE aż miło, dzięki Twojemu szkoleniu”. Wtedy wiem, że wykonałem dobrą robotę.

Jak to wygląda u Ciebie? Jak sprawdzasz skuteczność swoich działań u Klienta?

Nowy tydzień. Nowe możliwości. Ostatni tydzień listopada 2019.

Nowy tydzień. Nowe możliwości. Ostatni tydzień listopada 2019.

Budzisz się rano i wiesz. To ostatni tydzień tego miesiąca, w sobotę plan musi być zrealizowany.

Lekki niepokój i odrobina podniecenia, bo ten dzień jest kolejnym, który zbliża Cię do upragnionego celu. Już sporo po 12.00. Kolejny telefon i spotkanie. Jeszcze biznesowy lunch i przygotowanie wtorku.

Wcześniej bywało różnie. Czasem dobrze, często ciężko.
Może jednak budzisz się w środku nocy spocony i przerażony, bo ostateczny termin się zbliża, a nawet nie stworzyłeś planu jego realizacji. Cel hula po myślach i zmienia niepokój w przerażenie.

Co wolisz? Podniecenie z efektywnej realizacji, czy przerażenie z bezczynności?

Pamiętaj. Dobrze zdefiniowany cel, plan realizacji i skuteczne działanie to trójca motywacji. Bez celu nawet najlepszy plan to tylko marzenia. Jakiekolwiek działanie bez celi i planu to strata czasu.

Co Ty zamierzasz zrobić w ostatni tydzień listopada 2019, zanim nadejdą andrzejki?

Dlaczego szkolenia nie działają?

Dlaczego szkolenia nie działają?

Dlaczego szkolenia nie działają?

 

Spotkałem się z przekonaniem, że szkolenia nie działają. Jest w tym sporo racji, jeśli zakłada się, że samo pojawienie się na szkoleniu załatwi sprawę. Uczestnik na szkoleniu nabywa wiedzę, szlifuje umiejętności, poznaje nowe pożądane zachowania na stanowisku pracy.

Szkolenie jest pierwszym krokiem do wprowadzenia nowej wiedzy w życie. W idealnym świecie, na szkoleniu uczestnik dostaje wiedzę, warsztatowo ją testuje, a w firmie ją implementuje.

Rzeczywistość większości uczestników (i firm) jest inna. Zakładają, że samo pojawienie się na szkoleniu (bez aktywnego udziału) załatwi sprawę, a o wdrożeniu nawet nie myślą. Jeśli założy się, że samo szkolenie przyniesie wzrost efektywności pracowników to racja – szkolenia nie działają.

 

Jak to powinno wyglądać?

 

Szkolenia działają w określonych warunkach. Najskuteczniejsze są przemyślane procesy edukacyjne, na których realizację zaplanowano wystarczającą ilość zasobów (czasu i pieniędzy). Szkolenie powinno być efektywne biznesowo, czyli powinno poprawiać wskaźniki biznesowe (KPI). Aby tak się stało należy:

  • Przeprowadzić analizę potrzeb szkoleniowych.
  • Zaprojektować proces edukacyjny, który odpowiada potrzebom (jednostek, zespołowi i organizacji).
  • Przeprowadzić edukację (szkolenie, warsztat, mentoring, coaching itd.).
  • Przeprowadzić wdrożenie wiedzy i umiejętności (Plan Działań Wdrożeniowych).
  • Zbadać efektywność procesu i wyciągnąć wnioski.
  • Wprowadzić wymagane poprawki.

W innym wypadku szkolenie stanie się spotkaniem towarzyskim (chyba, że taki był cel) i nie będzie miało istotnego wpływu na poprawę efektywności pracowników. Cały ten proces powinien być jawny, a pracownicy powinni w nim aktywnie uczestniczyć i mieć wsparcie w przełożonych (wszystkich szczebli). W innym wypadku żmudna praca działu HR i trenerów, bezpośrednich przełożonych i samych pracowników, może pójść na marne.

Mimo wszystko są osoby i organizacje chcące iść na skróty, a to kończy się sromotną klęską. Tracą czas i pieniądze, a na końcu głośnio krzyczą: SZKOLENIA NIE DZIAŁAJĄ.

O tym co zrobić aby szkolenie nie przyniosło oczekiwanych efektów można przeczytać w artykule: Sekrety nieudanych szkoleń (tutaj). Co zrobić aby było inaczej? Odpowiedzią jest artykuł: 6 kroków do udanego szkolenia (tutaj).

 

Krótkie podsumowanie.

 

Jeśli potrzebujesz pomocy przy podniesieniu kompetencji swoich pracowników lub chcesz przeanalizować projekt edukacyjny, zapraszam Cię do kontaktu za pośrednictwem maila lub telefonu. Wszystkie dane kontaktowe znajdują się w zakładce: kontakt lub kliknij tutaj.

Znalazłeś w tekście: „Dlaczego szkolenia nie działają?” elementy inspirujące i nowatorskie, a może nie zgadzasz się z autorem? Powiedz nam o tym, napisz z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać tekst o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu jak inteligentni czytelnicy, potrafiący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia.

Prowadzący: Maciej Kozubik – Dyplomowany Coach, Trener Biznesu, Ekonomista. Absolwent dwóch uczelni wyższych (Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu). Pracował w korporacjach, w tym międzynarodowych. Praktyk biznesu. Nieprzerwanie podąża przed siebie, wyznacza sobie ambitne cele i szuka nowych inspiracji. To, co go wyróżnia, to silna wiara w ludzi i ich potencjał, dlatego namawia ich do inwestowania w siebie i rozwijania swoich pasji. Jest przekonany, że każdy jest stworzony, by odnosić sukcesy. Dzisiaj zajmuje się coachingiem i szkoleniami.

Jak zwiększyć zysk firmy o 33% w ciągu roku?

Jak zwiększyć zysk firmy o 33% w ciągu roku?

Jak zwiększyć zysk firmy o 33% w ciągu roku?

Czy zastanawiasz się, jak zwiększyć zysk firmy o 33% w ciągu roku? Badania wykazały, że jest to możliwe przy wykorzystaniu szkoleń, rozwijających pracowników firmy. Z tego tekstu dowiesz się:

  • Jakie są efekty biznesowe prowadzenia szkoleń?
  • Jak rozwija się firma, gdy nie szkoli pracowników?

Na początek trochę wyników badań nad efektywnością szkoleń:

  • 14% wzrost zysku ze sprzedaży, w 1143 firmach, które zrealizowały dobrze zaprojektowany i przeprowadzony proces szkoleniowy,
  • tylko 4% wzrost, w 24 tysiącu firm, które nie szkoliły pracowników,
  • 33% wzrost zysku, w odniesieniu do pojedynczego przeszkolonego pracownika (tylko 11% wzrost w grupie nie szkolonej).

Jaki można wyciągnąć z tego wniosek?

Wydatki na szkolenie stanowią bardzo dobrą inwestycję, która może przynieść konkretne wyniki finansowe. Oczywiście powiązane jest to z dobrze zaprojektowanym procesem edukacyjnym, przeprowadzonym szkoleniem i programem wdrożeniowym.

Jak zwiększyć zysk firmy o 33% w ciągu roku?

Jak zwiększyć zysk firmy o 33% w ciągu roku?

Niski wzrost firmy (4%) to efekt rozwijającej się gospodarki. Można powiedzieć, że nie kształcąc pracowników firma będzie się rozwijać minimalnie.

Jeśli założymy, że firma ma zysk na poziomie 1 miliona PLN to szkoląc pracowników, w kolejnym roku może założyć dodatkowe 140.000 PLN gdy będzie szkolić pracowników lub tylko 40.000 PLN gdy tego zaniecha.

Przy koszcie dnia szkoleniowego oferowanego przez Macieja Kozubika od 2.997 PLN to czysty zysk lub 659 PLN za osobę w szkoleniu otwartym.

Mając na uwadze, że koszty szkoleń stanowią istotny udział w budżecie firmy, jest to około 8% kosztów pracy. Należy te pieniądze wydawać z należytą starannością i podporządkować ich wydatkowanie oczekiwanym wynikom biznesowym. Warto odpowiedzieć sobie na pytanie jakie wskaźniki biznesowe mają ulec poprawie w związku z przeprowadzonym szkoleniem?

Odpowiadając na pytanie w tytule: Jak zwiększyć zysk firmy o 33% w ciągu roku? Szkoląc pracowników, z wykorzystaniem odpowiednich programów. Zaprojektowanych pod kątem podniesienia efektywności biznesowej firmy. Przeprowadzonych przez trenerów z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem. Zawierających program działań wdrożeniowych. Zauważ, że efekt 33% jest w przeliczeniu na pracownika, przy efekcie firmy na poziomie 14%. Co stanowi 250% efektywności firm, które nie szkolą pracowników.

Dane statystyczne pochodzą z książki: Nowe tendencje w podejściu do szkoleń w organizacji. Maria Łaguna w: Psychologia zarządzania w organizacji. Pod redakcją Anna Maria Zawadzka, PWN, Warszawa 2010.

Znalazłeś w tekście: „Jak zwiększyć zysk firmy o 33% w ciągu roku?” elementy inspirujące i nowatorskie, a może nie zgadzasz się z autorem? Powiedz nam o tym, napisz z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać tekst o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu jak inteligentni czytelnicy, potrafiący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia.

Autor: Maciej Kozubik – Dyplomowany Coach, Trener Biznesu, Ekonomista. Absolwent dwóch uczelni wyższych (Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu). Pracował w korporacjach, w tym międzynarodowych. Praktyk biznesu. Nieprzerwanie podąża przed siebie, wyznacza sobie ambitne cele i szuka nowych inspiracji. To, co go wyróżnia, to silna wiara w ludzi i ich potencjał, dlatego namawia ich do inwestowania w siebie i rozwijania swoich pasji. Jest przekonany, że każdy jest stworzony, by odnosić sukcesy. Dzisiaj zajmuje się coachingiem i szkoleniami.

Luźno o biznesie sezon 2 – odcinek 3

Luźno o biznesie sezon 2 – odcinek 3

Luźno o biznesie sezon 2 – odcinek 3

Zapraszam cię do zobaczenia już trzeciego odcinak serii Luźno o biznesie. W tym odcinku poruszymy tematy związane z awansowaniem pracowników, na wyższe stanowiska. Opowiemy o niebezpieczeństwie, jakie niosą za sobą, konkursy na wyższe stanowiska. W szczególności takie nie poparte przygotowaniem szkoleniowym przyszłego menadżera. Wspomnimy o niebezpieczeństwie wynikający z brak tak zwanej “Bazy wiedzy”. Przypomnimy, jak należy posługiwać się CRM (z angielskiego: customer relationship management ). CRM to systemem informatycznym, wspomagającym procedury zarządzania kontaktami z klientami.  Na koniec dowiecie się, dlaczego każda wizyta, u klienta, kosztuje 400 PLN.

Zaczynamy!

Gdy firma awansuje handlowca, na stanowisko kierownicze, może to prowadzić do sytuacji, w której traci dobrego sprzedawcę i zyskuje miernego managera. Którego po miesiącu zwalnia, za brak efektów. Rozwiązaniem jest jasna ścieżka kariery. Bo awans powinien być procesem, a nie odbywać się z dnia na dzień. Bez przygotowania i wypełnienia luki kompetencyjnej, którą warto niwelować, przed wyborem pracownika na wyższe stanowisko.

Co dalej?

Można pracownikowi powierzyć obowiązki tożsame z danym stanowiskiem, będzie przykładowo handlowcem pełniącym obowiązki kierownika sprzedaży, w trakcie jego nieobecności. Może zostać mentorem nowoprzyjętych pracowników, trenerem lub coachem wewnętrznym.

Co sądzisz o konkursie na stanowiska managerskie?

Lepszym rozwiązaniem jest program managerski – odpowiada Agnieszka Głód, w którym pracownik podnosi kompetencje, ale również realizuje dotychczasowe zadania. Program ma wyznaczone jasne zasady i kryteria. Warto zadbać również o alternatywne rozwiązania dla tych co nie osiągnęli określonego poziomu, a są wartościowymi pracownikami.


Znalazłeś w publikacji „Luźno o biznesie sezon 2 – odcinek 3” elementy inspirujące i nowatorskie, a może nie zgadzasz się z autorem? Powiedz nam o tym, napisz z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać tekst o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu jak inteligentni czytelnicy potrafiący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia.

Prowadzący: Maciej Kozubik – Dyplomowany Coach, Trener Biznesu, Ekonomista. Absolwent dwóch uczelni wyższych (Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu). Pracował w korporacjach, w tym międzynarodowych. Praktyk biznesu. Nieprzerwanie podąża przed siebie, wyznacza sobie ambitne cele i szuka nowych inspiracji. To, co go wyróżnia, to silna wiara w ludzi i ich potencjał, dlatego namawia ich do inwestowania w siebie i rozwijania swoich pasji. Jest przekonany, że każdy jest stworzony, by odnosić sukcesy. Dzisiaj zajmuje się coachingiem i szkoleniami, w ramach firmy szkoleniowej Grupa Kozubik i Partnerzy.

 

Poradnik dla początkujących trenerów – część 3

Poradnik dla początkujących trenerów – część 3

Poradnik dla początkujących trenerów – część 3

Cześć. Ja nazywam się Maciej Kozubik i jestem coachem i trenerem biznesu. Dzisiaj chciałem ci opowiedzieć o przygotowaniu się do prowadzenia zajęć szkoleniowych online (webinariach), czyli z wykorzystaniem internetu. Wspomnę o superwizji oraz o bibliotece trenerskiej. Zapraszam cię do lektury trzeciej części pod wspólnym tytułem: “Poradnik dla początkujących trenerów”.

Szkolenia online.

Poradnik dla początkującego trenera

Poradnik dla początkujących trenerów

Prowadzenie szkoleń online, jest równie wymagające jak zajęcia stacjonarne. Chcę ci uświadomić, że prowadzenie webinariów wymaga również przygotowania sprzętowego. Najważniejszym jest komputer. Nieistotny jest producent, ważne są elementy składowe.

Po pierwsze kamera, która daje możliwość podglądania prowadzącego. Możesz ukrywać się za awatarem (zdjęciem reprezentującym prowadzącego), ale z doświadczenia wiem, że trener prezentujący się przed kamerą wzbudza większe zaufanie. Jeśli wybierzesz awatara niech będzie nim twoje zdjęcie. To które często wykorzystujesz w materiałach reklamowych, czy też w mediach społecznościowych, będzie dobrym wyborem.

Drugą istotną funkcją jaką powinien posiadać komputer jest wejście mikrofonowe. Nie chodzi tylko o wbudowany mikrofon, on w wielu wypadkach nie wystarczy.

Jaki mikrofon?

Możliwość podpięcia mikrofonu rozwiązuje problem ewentualnych zakłóceń, których częstotliwość nie należy do rzadkości. Często dochodzi do interferencji i jakość przekazu (głównie głosu) ulega pogorszeniu. Zewnętrznie podpięte słuchawki z mikrofonem, często rozwiązują z tym problem. Taki zestaw sprawdza się również przy tworzeniu nagrań, będących zrzutem ekranu komputera.

Czy potrzeba wiedzy eksperckiej?

Aby prowadzić szkolenia stacjonarne potrzebujesz wiedzy eksperckiej. Prowadzenie webinarium wymaga tego samego. Jeśli wydawało ci się, że zmieniając formę zajęć nie potrzebujesz wiedzy, to jesteś w błędzie. Aby stać się ekspertem, w swojej dziedzinie, potrzebujesz między innymi bibliotekę. Tak samo jak każdy naukowiec ma bibliotekę naukową (każda uczelnia wyższa udostępnia swoje zasoby pracownikom naukowym, jak również studentom), ty jako trener potrzebujesz swoją bibliotekę trenerską. Ja swoją buduję od lat i uświadamiam sobie, że czym więcej wiem, tym więcej muszę się nauczyć. Jest to naturalne i należy to zaakceptować. Ja zrobiłem to dość szybko, czego i tobie życzę.

Kilka słów o bibliotece trenerskiej i czytniku ebooków.

Ja w swojej bibliotece trenerskiej, posiadam setki książek o tematyce: sprzedażowej, przywództwie, coachingu i przedsiębiorczości oraz rozwoju osobistym. Część z nich jest w formie elektronicznej: audiobooków i ebooków. Posiadam także czytnik ebooków. Do zakupu, którego gorąco zachęcam. Bierz pod uwagę wyłącznie te w technologii e-papieru (e-ink). Więcej na ten temat znajdziesz w internecie.

Poradnik dla początkującego trenera

Poradnik dla początkujących trenerów

Wracając do tematu biblioteki trenerskiej w formie elektronicznej. Wyobraź sobie sytuację, że prowadzisz szkolenie i pada pytanie, na które nie znasz odpowiedzi. Sięgasz do odpowiedniej książki i znajdujesz rozwiązanie, które trapiło uczestnika. Możesz skorzystać z googla, jednak wiedza ekspercka nie jest tak łatwo dostępna i rzadko jest darmowa. Moim zdaniem własna biblioteka jest bezpieczniejsza i lepsza w użyciu. Zakładam oczywiście, że wiesz co znajduje się w twoich książkach.

Mówię to co wiem, czy wiem co mówię?

Pamiętaj, że trener ma wiedzieć co mówi, a nie mówić co wie. Co się kryje za tymi słowami? Masz mówić to co jest ważne w danej chwili, a nie mówić wszystko, co wiesz na dany temat. Masz prowadzić dany proces szkoleniowy, który realizuje jakiś cel, a nie mówić wszystko co ci ślina na język przyniesie.

Co z tą superwizją?

Maciej Kozubik coach i trener biznesu tydzień przedsiębiorczości

Poradnik dla początkujących trenerów

Masz za sobą proces edukacji trenerskiej, może jesteś absolwentem studiów trenerskich, nauczyłeś się prowadzić szkolenia video i webinary. Czegoś tu jeszcze brakuje? Odpowiedzią jest: superwizja. Czym jest superwizja? To pomoc trenera, bardziej doświadczonego. Będzie on towarzyszył w trakcie szkolenie, ale nie będzie w nim uczestniczył. Ani jako uczestnik, ani jako drugi trener. Będzie tylko obserwował, aby na końcu dać ci informację zwrotną i pomóc w dalszej karierze zawodowej. Będzie zwracał uwagę na te obszary, które wymagają poprawy i te, które są dobre. Bardzo często superwizja otwiera oczy i umysł na to, co się dzieje w naszym procesie szkoleniowym.

Dlaczego tak się dzieje?

Często sami nie widzimy własnych błędów i wypaczeń. Może to zauważyć tylko ktoś obok. Superwizor, nie zaangażowany emocjonalnie w proces, będący tylko obserwatorem, uzbrojonym w wiedzę i narzędzia, dzięki którym klient (początkujący trener) może stać się lepszym. Efektem superwizji, oprócz informacji zwrotnej jest plan dalszych działań. Pełna realizacja superwizji, w sytuacji gdy ja ją prowadzę, obejmuje ocenę planu szkolenia, jego realizację (w tym różnego rodzaju formy pracy trenerskiej), indywidualny plan poprawy efektywności oraz raport i konsultacje.

Czasami nie widzimy własnych potknięć i niedociągnięć, uczestnik także może ich nie zauważyć, a superwizor tak. To jest jego zadanie. Dzięki temu kolejne szkolenia będą lepsze. A przecież o to chodzi, aby być ekspertem w swojej dziedzinie.

Większe podsumowanie.

Poradnik dla początkującego trenera

Poradnik dla początkujących trenerów

Reasumując, szkolenia online to dobry mikrofon, słuchawki, dobra kamera. Do tego dochodzi odpowiednia platforma webinarowa i odpowiednio szybkie łącze internetowe. W ogóle nie poruszyłem tu kwestii sprzedaży takich usług, bo nie jest to miejsce na poruszanie tego tematu. Pamiętaj o zbudowaniu swojej własnej biblioteki trenerskiej, do której zawsze będziesz mógł wrócić. Osobiście rekomenduję ci książki następujących wydawnictw.

Jakie wydawnictwa rekomenduję?

Wolters Kluwer, to wydawnictwo dostarczające materiały szkoleniowe dla trenerów i narzędzia trenerskie. Z jednej strony są to materiały stricte szkoleniowe, ale także podnoszące nasze kwalifikacje. Kolejne to Biblioteka Moderatora, sporo wartościowych książek. Nie przypominam sobie, aby wydali jakąś pozycję nie wartą uwagi. Wydawnictwo Helion, jeśli chodzi o książki biznesowe. Polecam również książki wydawnictwa MT Biznes. Są jeszcze inne wydawnictw. Te które wymieniłem należą do czołówki. Sam z nich korzystam i wiem, że wiele moich koleżanek i kolegów po fachu także.

Czy należy czytać, czy wystarczy kupić?

Ważne jest, żeby kupione książki przeczytać, a nie tylko mieć na półce. Bo książki na półce, obrastające kurzem, to droga rozpałka do kominka i mija się to z celem biblioteki trenerskiej. Pamiętaj, że co jakiś czas warto skorzystać z superwizji, bo dzięki niej podniesiesz swoje kompetencje trenerskie. Możesz też wybrać się na bardziej zaawansowane szkolenie trenerskie, które przełoży się na wzrost, twojej efektywności zawodowej.

Mam nadzieję, że udało mi się pomóc ci w przygotowaniu się do pracy trenera. Dzisiaj domykam ten proces, składający się z trzech filmów (tekstów). W pierwszym opowiedziałem ci, jak się przygotować sprzętowo, do prowadzenia szkoleń stacjonarnych. W drugim wspomniałem o szkoleniach wideo. W trzecim o szkoleniach online, superwizji i bibliotece trenerskiej. Jeśli masz jakieś pytania zostaw je pod tym tekstem, z chęcią odpowiem na wszystkie. Może z czymś się nie zgadzasz, masz inne doświadczenia? Zachęcam do dyskusji.

Zapraszam cię również do zobaczenia filmu pod tytułem: “Poradnik dla początkujących trenerów – część 3”.

Znalazłeś w tekście: „Poradnik dla początkujących trenerów – część 3” elementy inspirujące i nowatorskie, a może nie zgadzasz się z autorem? Powiedz nam o tym, napisz z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać tekst o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu jak inteligentni czytelnicy, potrafiący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia.

Prowadzący: Maciej Kozubik – Dyplomowany Coach, Trener Biznesu, Ekonomista. Absolwent dwóch uczelni wyższych (Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu). Pracował w korporacjach, w tym międzynarodowych. Praktyk biznesu. Nieprzerwanie podąża przed siebie, wyznacza sobie ambitne cele i szuka nowych inspiracji. To, co go wyróżnia, to silna wiara w ludzi i ich potencjał, dlatego namawia ich do inwestowania w siebie i rozwijania swoich pasji. Jest przekonany, że każdy jest stworzony, by odnosić sukcesy. Dzisiaj zajmuje się coachingiem i szkoleniami.