page contents
Jak zwiększyć zysk firmy o 33% w ciągu roku?

Jak zwiększyć zysk firmy o 33% w ciągu roku?

Jak zwiększyć zysk firmy o 33% w ciągu roku?

Czy zastanawiasz się, jak zwiększyć zysk firmy o 33% w ciągu roku? Badania wykazały, że jest to możliwe przy wykorzystaniu szkoleń, rozwijających pracowników firmy. Z tego tekstu dowiesz się:

  • Jakie są efekty biznesowe prowadzenia szkoleń?
  • Jak rozwija się firma, gdy nie szkoli pracowników?

Na początek trochę wyników badań nad efektywnością szkoleń:

  • 14% wzrost zysku ze sprzedaży, w 1143 firmach, które zrealizowały dobrze zaprojektowany i przeprowadzony proces szkoleniowy,
  • tylko 4% wzrost, w 24 tysiącu firm, które nie szkoliły pracowników,
  • 33% wzrost zysku, w odniesieniu do pojedynczego przeszkolonego pracownika (tylko 11% wzrost w grupie nie szkolonej).

Jaki można wyciągnąć z tego wniosek?

Wydatki na szkolenie stanowią bardzo dobrą inwestycję, która może przynieść konkretne wyniki finansowe. Oczywiście powiązane jest to z dobrze zaprojektowanym procesem edukacyjnym, przeprowadzonym szkoleniem i programem wdrożeniowym.

Jak zwiększyć zysk firmy o 33% w ciągu roku?

Jak zwiększyć zysk firmy o 33% w ciągu roku?

Niski wzrost firmy (4%) to efekt rozwijającej się gospodarki. Można powiedzieć, że nie kształcąc pracowników firma będzie się rozwijać minimalnie.

Jeśli założymy, że firma ma zysk na poziomie 1 miliona PLN to szkoląc pracowników, w kolejnym roku może założyć dodatkowe 140.000 PLN gdy będzie szkolić pracowników lub tylko 40.000 PLN gdy tego zaniecha.

Przy koszcie dnia szkoleniowego oferowanego przez Macieja Kozubika od 2.997 PLN to czysty zysk lub 659 PLN za osobę w szkoleniu otwartym.

Mając na uwadze, że koszty szkoleń stanowią istotny udział w budżecie firmy, jest to około 8% kosztów pracy. Należy te pieniądze wydawać z należytą starannością i podporządkować ich wydatkowanie oczekiwanym wynikom biznesowym. Warto odpowiedzieć sobie na pytanie jakie wskaźniki biznesowe mają ulec poprawie w związku z przeprowadzonym szkoleniem?

Odpowiadając na pytanie w tytule: Jak zwiększyć zysk firmy o 33% w ciągu roku? Szkoląc pracowników, z wykorzystaniem odpowiednich programów. Zaprojektowanych pod kątem podniesienia efektywności biznesowej firmy. Przeprowadzonych przez trenerów z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem. Zawierających program działań wdrożeniowych. Zauważ, że efekt 33% jest w przeliczeniu na pracownika, przy efekcie firmy na poziomie 14%. Co stanowi 250% efektywności firm, które nie szkolą pracowników.

Dane statystyczne pochodzą z książki: Nowe tendencje w podejściu do szkoleń w organizacji. Maria Łaguna w: Psychologia zarządzania w organizacji. Pod redakcją Anna Maria Zawadzka, PWN, Warszawa 2010.

Znalazłeś w tekście: „Jak zwiększyć zysk firmy o 33% w ciągu roku?” elementy inspirujące i nowatorskie, a może nie zgadzasz się z autorem? Powiedz nam o tym, napisz z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać tekst o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu jak inteligentni czytelnicy, potrafiący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia.

Autor: Maciej Kozubik – Dyplomowany Coach, Trener Biznesu, Ekonomista. Absolwent dwóch uczelni wyższych (Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu). Pracował w korporacjach, w tym międzynarodowych. Praktyk biznesu. Nieprzerwanie podąża przed siebie, wyznacza sobie ambitne cele i szuka nowych inspiracji. To, co go wyróżnia, to silna wiara w ludzi i ich potencjał, dlatego namawia ich do inwestowania w siebie i rozwijania swoich pasji. Jest przekonany, że każdy jest stworzony, by odnosić sukcesy. Dzisiaj zajmuje się coachingiem i szkoleniami.

Co warto wiedzieć o zwrocie z inwestycji w coaching na poziomie 700%?

Co warto wiedzieć o zwrocie z inwestycji w coaching na poziomie 700%?

Co warto wiedzieć o zwrocie z inwestycji w coaching na poziomie 700%?

Czy zastanawiałeś się nad fenomenem coachingu, który może dać 700% zwrotu z inwestycji? Z tego tekstu dowiesz się:

  • Jakie efekty daje coaching?
  • W jakich obszarach najczęściej stosuje się coaching w firmach?
  • Obszarach wpływu coachingu na wyniki organizacji?

Na wstępie należy odpowiedzieć sobie na pytanie: czym jest coaching?

Czym jest coaching? Coaching to skuteczna metoda rozwoju ludzi w pewnych obszarach, u podstawy której znajdują się pytania, a nie jak się często wydaje sugestie i rady.  Celem w coachingu jest przekuwanie strategii porażki, na strategię sukcesu, dlatego też w procesie coach nie zajmuje się treścią, a właśnie tą strategią. Coach jest specjalistą procesu coachingowego, a nie tematyki jakiej dotyczy coaching. Tu ekspertem jest klient.

Jakie efekty daje coaching?

Według badań przeprowadzonych przez Association Resource Centre Inc i PricewaterhuseCooper LLP (PwC) zwrot z inwestycji w coaching prezentuje się następująco:

  • 86% pytanych organizacji ma dodatni zwrot z inwestycji
  • 19% respondentów wskazała na 50-krotny zwrot z inwestycji (ROI na poziomie 5000%)
  • 28% organizacji zauważyło zwrot większy niż 1000% ale niższy niż 5000%
  • Mediana (wartość środkowa) to 700%

Mediana na poziomie 700% wskazuje, że takiego poziomu zwrotu inwestycji w coaching może oczekiwać firma inwestując w swoich pracowników.

Związek obszarów wpływu coachingu na wyniki organizacji.

Na wyniki finansowe oraz na kulturę organizacji ma wpływ coaching co pokazują, wspomniane wyżej badania ARC Inc oraz PwC z roku 2009. Prezentuje się to w następujący sposób:

  • 33% wpływ na ogólną poprawę
  • Lepsza poprawa pracy zespołowej na poziomie 13%
  • Poprawa komunikacji o 9%
  • Lepsze wyniki/poprawa umiejętności w 7%
  • W 6% wzmocnienie umiejętności przywódczych

Wnioski z badania można wyciągnąć następujące:

  • Wykorzystanie coachingu miało wpływ na korzyści finansowe
  • Coaching wpłynął na poprawę komunikacji
  • Coachingowe wzmocnienie umiejętności przywódczych wpłynęło na wzrost efektywności i jakość pracy

„Mediana firm w obszarze coachingu: biznes, executive i przywództwo jest jeszcze wyższe, na poziomie 1150%. Badanie ukazujące wysoki poziom zadowolenia uczestników coachingu (coachee), na pytanie, czy powtórzyliby to doświadczenie, 96% z nich odpowiedziało twierdząco.” (Joanna Flanegan, ROI z coachingu w organizacji – co sprawiło, że coaching przynosi lepsze rezultaty niż najlepsze szkolenie?)

Dlatego skorzystaj z oferty coachingowej skierowanej do przedsiębiorców i menadżerów. Pamiętaj, że coaching jest wykorzystywany do wzmocnienia efektów szkolenia, w szczególności realizowanych przez Grupę Kozubik i Partnerzy.

Opracowanie na podstawie raportu: ROI z coachingu w organizacji – co sprawiło, że coaching przynosi lepsze rezultaty niż najlepsze szkolenie? Joanna Flanegan oraz PwC Global Consumer Awareness Study International Coach Federaton (2010), Association Resource Centre Inc., PricewaterhuseCooper LLP (PwC), ICF Global Coaching Client Study (2009).

Znalazłeś w tekście: „Co warto wiedzieć o zwrocie z inwestycji w coaching (ROI) na poziomie 700%?” elementy inspirujące i nowatorskie, a może nie zgadzasz się z autorem? Powiedz nam o tym, napisz z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać tekst o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu jak inteligentni czytelnicy, potrafiący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia.

Autor: Maciej Kozubik – Dyplomowany Coach, Trener Biznesu, Ekonomista. Absolwent dwóch uczelni wyższych (Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu). Pracował w korporacjach, w tym międzynarodowych. Praktyk biznesu. Nieprzerwanie podąża przed siebie, wyznacza sobie ambitne cele i szuka nowych inspiracji. To, co go wyróżnia, to silna wiara w ludzi i ich potencjał, dlatego namawia ich do inwestowania w siebie i rozwijania swoich pasji. Jest przekonany, że każdy jest stworzony, by odnosić sukcesy. Dzisiaj zajmuje się coachingiem i szkoleniami.

Luźno o biznesie sezon 2 – odcinek 3

Luźno o biznesie sezon 2 – odcinek 3

Luźno o biznesie sezon 2 – odcinek 3

Zapraszam cię do zobaczenia już trzeciego odcinak serii Luźno o biznesie. W tym odcinku poruszymy tematy związane z awansowaniem pracowników, na wyższe stanowiska. Opowiemy o niebezpieczeństwie, jakie niosą za sobą, konkursy na wyższe stanowiska. W szczególności takie nie poparte przygotowaniem szkoleniowym przyszłego menadżera. Wspomnimy o niebezpieczeństwie wynikający z brak tak zwanej “Bazy wiedzy”. Przypomnimy, jak należy posługiwać się CRM (z angielskiego: customer relationship management ). CRM to systemem informatycznym, wspomagającym procedury zarządzania kontaktami z klientami.  Na koniec dowiecie się, dlaczego każda wizyta, u klienta, kosztuje 400 PLN.

Zaczynamy!

Gdy firma awansuje handlowca, na stanowisko kierownicze, może to prowadzić do sytuacji, w której traci dobrego sprzedawcę i zyskuje miernego managera. Którego po miesiącu zwalnia, za brak efektów. Rozwiązaniem jest jasna ścieżka kariery. Bo awans powinien być procesem, a nie odbywać się z dnia na dzień. Bez przygotowania i wypełnienia luki kompetencyjnej, którą warto niwelować, przed wyborem pracownika na wyższe stanowisko.

Co dalej?

Można pracownikowi powierzyć obowiązki tożsame z danym stanowiskiem, będzie przykładowo handlowcem pełniącym obowiązki kierownika sprzedaży, w trakcie jego nieobecności. Może zostać mentorem nowoprzyjętych pracowników, trenerem lub coachem wewnętrznym.

Co sądzisz o konkursie na stanowiska managerskie?

Lepszym rozwiązaniem jest program managerski – odpowiada Agnieszka Głód, w którym pracownik podnosi kompetencje, ale również realizuje dotychczasowe zadania. Program ma wyznaczone jasne zasady i kryteria. Warto zadbać również o alternatywne rozwiązania dla tych co nie osiągnęli określonego poziomu, a są wartościowymi pracownikami.


Znalazłeś w publikacji „Luźno o biznesie sezon 2 – odcinek 3” elementy inspirujące i nowatorskie, a może nie zgadzasz się z autorem? Powiedz nam o tym, napisz z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać tekst o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu jak inteligentni czytelnicy potrafiący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia.

Prowadzący: Maciej Kozubik – Dyplomowany Coach, Trener Biznesu, Ekonomista. Absolwent dwóch uczelni wyższych (Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu). Pracował w korporacjach, w tym międzynarodowych. Praktyk biznesu. Nieprzerwanie podąża przed siebie, wyznacza sobie ambitne cele i szuka nowych inspiracji. To, co go wyróżnia, to silna wiara w ludzi i ich potencjał, dlatego namawia ich do inwestowania w siebie i rozwijania swoich pasji. Jest przekonany, że każdy jest stworzony, by odnosić sukcesy. Dzisiaj zajmuje się coachingiem i szkoleniami, w ramach firmy szkoleniowej Grupa Kozubik i Partnerzy.

 

Pierwszy odcinek drugiego sezonu Luźnych rozmów o biznesie

Pierwszy odcinek drugiego sezonu Luźnych rozmów o biznesie

Pierwszy odcinek drugiego sezonu “Luźnych rozmów o biznesie”.

Luźno o biznesie sezon 2 odcinek 1 – to seria rozmów o merytorycznym przesłaniu, którego fundamentem jest szeroko rozumiany biznes. W tej serii gościem jest Agnieszka Głód – partner w Grupie Kozubik i Partnerzy. Manager, trener i coach z wieloletnim doświadczeniem.

Co mówi Agnieszka na początku jest fundamentem pracy skutecznego HR Business Partnera. Zasadą, którą wyznaje i która potem sprawdza się we współpracy z Klientami to dostarczanie rozwiązań dopasowanych do strategii i kultury organizacyjnej firmy, które doprowadzą do poprawy efektywności i zyskowności firmy. Swoją pracę traktuje jako pasję, a praca z drugim człowiekiem jest ukierunkowana na efektywność i przynosi jej ogromną satysfakcję.

W tym odcinku?

W tym odcinku możesz poznać efekt szkolenia podczas, którego był tworzony profil idealnego kandydata na stanowisko handlowe. Wynik może okazać się zaskakujący. Uczestnicy szkolenia uznali, że postawa jest ważniejsza niż umiejętności. Dlaczego tak się stało? Bo doświadczenie można nabyć, wiedzę nauczyć ale uczciwość musisz mieć w sobie.

Kolejnym poruszanym tematem jest dostosowanie się firmy i rekrutera do profilu poszukiwanego kandydata do pracy. Po części wynika to z rynku pracownika, z którym mamy do czynienia.

Super Gwiazdy Sprzedaży – jak rekrutować?

Poznasz model rekrutacji Super Gwiazd Sprzedaży. Który polega na specyficznym teście umiejętności sprzedażowych.

Agnieszka podzieli się z widzami doświadczeniem rekrutacyjnym (pojawią się również wskazówki dla początkujących rekruterów). Dowiecie się dlaczego warto wyjść poza ramy rekrutacji? Poznacie konsekwencje prowadzenia rekrutacji, przez osoby, bez odpowiedniego doświadczenia. Oraz jak reagują na to kandydaci, w szczególności będący ekspertami, w swoich dziedzinach.

Case study – dwa przykłady.

Zobaczycie dwa studia przypadków rekrutacyjnych. Po pierwsze jak półroczne doświadczenie rekrutera psuje rekrutację (ale cała historia kończy się dobrze). Po drugie rekrutacja na stanowisko dyrektorskie. Z czego dowiecie się o konsekwencjach oceniania po pozorach.

Pierwszy odcinek drugiego sezonu Luźnych rozmów o biznesie można zobaczyć poniżej.

Prezentacja Agnieszki Głód. Trenera, coacha i partnera w Grupie Kozubik i Partnerzy.

Prowadzi sesje coachingowe oraz szkolenia, treningi i warsztaty z zakresu szeroko rozumianych kompetencji miękkich. Pracując dla firm i instytucji skupia się na takiej tematyce jak budowanie i zarządzanie zespołem, motywowanie pracowników, radzenie sobie z trudnymi zachowaniami klienta,  czy wreszcie zarządzanie sobą oraz zarządzanie sytuacjami kryzysowymi.

Agnieszka Głód - GRKP

Agnieszka Głód – Grupa Kozubik i Partnerzy

Od 15 lat realizuje wiele projektów współpracując z firmami z zakresu badania funkcji i audytów personalnych, budowania systemów kompetencyjnych i ocen pracowniczych, poprawie efektywności pracy  oraz rozwoju najwyższej kadry menadżerskiej. Posiada szeroką wiedzę nie tylko z zakresu HR-u ale również biznesową, która pomaga jej w  pracy z wymagającymi klientami.

Zasadą, którą wyznaje i która potem sprawdza się we współpracy z Klientami to dostarczanie rozwiązań dopasowanych do strategii i kultury organizacyjnej firmy, które doprowadzą do poprawy efektywności i zyskowności firmy.  Swoją pracę traktuje jako pasję, a praca z drugim człowiekiem jest ukierunkowana na efektywność i przynosi jej ogromną satysfakcję.

Znalazłeś w filmie: „Luźno o biznesie sezon 2 odcinek 1” elementy inspirujące i nowatorskie, a może nie zgadzasz się z autorem? Powiedz nam o tym, napisz z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać tekst o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu jak inteligentni czytelnicy, potrafiący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia.

Prowadzący: Maciej Kozubik – Dyplomowany Coach, Trener Biznesu, Ekonomista. Absolwent dwóch uczelni wyższych (Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu). Pracował w korporacjach, w tym międzynarodowych. Praktyk biznesu. Nieprzerwanie podąża przed siebie, wyznacza sobie ambitne cele i szuka nowych inspiracji. To, co go wyróżnia, to silna wiara w ludzi i ich potencjał, dlatego namawia ich do inwestowania w siebie i rozwijania swoich pasji. Jest przekonany, że każdy jest stworzony, by odnosić sukcesy. Dzisiaj zajmuje się coachingiem i szkoleniami.

Luźno o biznesie odsłona 15, rozmawiają Jacek Skowronek i Maciej Kozubik

Luźno o biznesie odsłona 15, rozmawiają Jacek Skowronek i Maciej Kozubik

Luźno o biznesie odsłona 15, czyli ostatnia część pierwszej serii

W dzisiejszym odcinku “Luźno o biznesie” wyjaśnimy, kto najczęściej korzysta z usług coachingowych i szkoleniowych. Rozwiejemy wątpliwości: kto lepiej radzi sobie z problemami (kobiety czy mężczyźni?). Czy może nie płeć, a inne czynniki mają większy wpływ? Wytłumaczymy dlaczego indywidualne podejście ma znaczenie. Kim są mało męscy mężczyźni i co kryje się za słowami: „chciałbym, ale się boję”. Maciej odpowie na pytanie dlaczego zostałem coachem, wyjaśni jak wygląda proces coachingowi. Odpowie na pytanie: czy coach korzysta z coachingu? Czego nie toleruje u swoich klientów? Czym jest higiena w pracy coacha i trenera?

Co z drugą serią „Luźnych rozmów o biznesie”?

Już za kilka tygodni zapraszam na drugą odsłonę „Luźnych rozmów o biznesie”. Tym razem moim gościem będzie Agnieszka Głód. Doświadczony manager, coach i trener, Partner w firmie Grupa Kozubik i Partnerzy.

Kim jest Agnieszka Głód?

Prowadzi sesje coachingowe oraz szkolenia, treningi i warsztaty z zakresu szeroko rozumianych kompetencji miękkich. Pracując dla firm i instytucji skupia się na takiej tematyce jak budowanie i zarządzanie zespołem, motywowanie pracowników, radzenie sobie z trudnymi zachowaniami klienta,  czy wreszcie zarządzanie sobą oraz zarządzanie sytuacjami kryzysowymi.

Od 15 lat realizuje wiele projektów współpracując z firmami z zakresu badania funkcji i audytów personalnych, budowania systemów kompetencyjnych i ocen pracowniczych, poprawie efektywności pracy  oraz rozwoju najwyższej kadry menadżerskiej. Posiada szeroką wiedzę nie tylko z zakresu HR-u ale również biznesową, która pomaga jej w  pracy z wymagającymi klientami.

Zasadą, którą wyznaje i która potem sprawdza się we współpracy z Klientami to dostarczanie rozwiązań dopasowanych do strategii i kultury organizacyjnej firmy, które doprowadzą do poprawy efektywności i zyskowności firmy.  Swoją pracę traktuje jako pasję, a praca z drugim człowiekiem jest ukierunkowana na efektywność i przynosi jej ogromną satysfakcję.

Czym jest seria „Luźno o biznesie”?

Luźno o biznesie na temat biznesu i sprzedaży, tym razem prezentuję piętnasta, ostatnią część serii. W dyskusji biorą udział Jacek Skowronek trener personalny z wieloletnim doświadczeniem biznesowym oraz Maciej Kozubik coach i trener biznesu, partner prowadzący w Grupa Kozubik i Partnerzy.

Znalazłeś w filmie: “Luźno o biznesie rozmawiają Jacek Skowronek i Maciej Kozubik część 15” elementy inspirujące i nowatorskie, a może nie zgadzasz się z autorem? Powiedz nam o tym, napisz z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać film o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu jak inteligentni czytelnicy potrafiący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia.

Prowadzący: Maciej Kozubik – Dyplomowany Coach, Trener Biznesu, Ekonomista. Absolwent dwóch uczelni wyższych (Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu). Pracował w korporacjach, w tym międzynarodowych. Praktyk biznesu. Nieprzerwanie podąża przed siebie, wyznacza sobie ambitne cele i szuka nowych inspiracji. To, co go wyróżnia, to silna wiara w ludzi i ich potencjał, dlatego namawia ich do inwestowania w siebie i rozwijania swoich pasji. Jest przekonany, że każdy jest stworzony, by odnosić sukcesy. Dzisiaj zajmuje się coachingiem i szkoleniami.

Luźno o biznesie rozmawiają Jacek Skowronek i Maciej Kozubik część 12

Luźno o biznesie rozmawiają Jacek Skowronek i Maciej Kozubik część 12

Luźno o biznesie rozmawiają Jacek Skowronek i Maciej Kozubik część 12


Luźno o biznesie na temat biznesu i sprzedaży, tym razem prezentuję dwunastą część serii. W dyskusji biorą udział Jacek Skowronek trener personalny z wieloletnim doświadczeniem biznesowym oraz Maciej Kozubik coach i trener biznesu, partner prowadzący w Grupa Kozubik i Partnerzy.

Co dzisiaj?

W dzisiejszym odcinku opowiemy, o tym, dlaczego warto konkretnie artykułować oczekiwania, a nie „owijać w bawełnę”. Z tego wyciągam wniosek, że przywództwo buduje się na sile, a składową siły jest umiejętność wyznaczenia celów. Co oznacza twardy charakter i patologia w hierarchii biznesowej. Dowiecie się dlaczego dowodzący musi być jeden oraz co się stanie, jeśli będzie 2 managerów zarządzających jednym zespołem? Opowiemy o znaczeniu odpowiedzialności, jej znaczeniu. Na przeciwnym biegunie znajduje się tzw. „spychologia stosowana” – o tym też wspomnimy. Dowiecie się jak zwalniać z klasą. Wrócimy do problematyki rekrutacyjnej, skupiając się na ogłoszeniach rekrutacyjnych i ich skuteczności. Poznacie studium przypadku – 4% skuteczność w procesie rekrutacyjnym.

Co w kolejnym odcinku?

Co będzie w kolejnym odcinku: „Luźnych rozmów o biznesie”? Między innymi, o tym dlaczego warto skończyć studia MBA.

Znalazłeś w filmie: “Luźno o biznesie rozmawiają Jacek Skowronek i Maciej Kozubik część 12” elementy inspirujące i nowatorskie, a może nie zgadzasz się z autorem? Powiedz nam o tym, napisz z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać film o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu jak inteligentni czytelnicy potrafiący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia.

Prowadzący: Maciej Kozubik – Dyplomowany Coach, Trener Biznesu, Ekonomista. Absolwent dwóch uczelni wyższych (Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu). Pracował w korporacjach, w tym międzynarodowych. Praktyk biznesu. Nieprzerwanie podąża przed siebie, wyznacza sobie ambitne cele i szuka nowych inspiracji. To, co go wyróżnia, to silna wiara w ludzi i ich potencjał, dlatego namawia ich do inwestowania w siebie i rozwijania swoich pasji. Jest przekonany, że każdy jest stworzony, by odnosić sukcesy. Dzisiaj zajmuje się coachingiem, szkoleniami.