page contents

Pada koń, czyli kolejne szkolenie dla pracowników w celu podniesienia ich zdolności jeździeckich.

źródło: internet; autor: nieznany

Stara mądrość mówi, że kiedy odkryjemy, iż padł koń na którym jedziemy, najlepszym wyjściem jest z niego zsiąść. Jednakże w niektórych firmach znane są również inne strategie.

Między innymi:

  • Kupno mocniejszego bata.
  • Zmiana jeźdźca.
  • Zapewnienia typu „Zawsze jeździliśmy w ten sposób na koniu.”
  • Zwołanie komisji do zbadania konia.
  • Organizowanie delegacji mających na celu sprawdzenie, jak gdzie indziej jeździ się na martwych koniach.
  • Opracowanie standardów dotyczących jazdy na martwych koniach.
  • Zatrudnienie psychologa mającego przywrócić martwemu koniowi chęć do jazdy.
  • Szkolenie dla pracowników w celu podniesienia ich zdolności jeździeckich.
  • Analiza sytuacji martwych koni w dzisiejszym otoczeniu.
  • Zmiana norm, dzięki której koń nie zostanie uznany za martwego.

Dodatkowo można:

  • Zatrudnienie podwykonawców mających ujeżdżać martwego konia.
  • Zebranie wielu martwych koni w celu zwiększenia szybkości.
  • Ogłoszenie, że żaden koń nie jest zbyt martwy.
  • Przeznaczenie dodatkowych środków na zwiększenie wydajności konia.
  • Przeprowadzanie analizy rynku mającej wykazać, czy podwykonawcy mogą ujeżdżać tego konia taniej.
  • Kupno produktu mającego sprawić, że martwy koń będzie biegał szybciej.
  • Ogłoszenie, że koń jest teraz: lepszy, tańszy i szybszy.
  • Przeprowadzenie badań nad sposobami wykorzystania martwych koni.
  • Dostosowanie wymagań wydajności dla koni.
  • Ogłoszenie, że przy produkcji tego konia, koszt był zmienną egzogeniczną.
  • Uznanie obecnego stanu konia za standard

Na koniec:

  • Awansowanie konia na stanowisko kierownicze lub prezesa.

Nie popełniaj błędów i pamiętaj jak koń padł należy z niego zejść i poszukać innego. Listę powyższych strategii zachowania znalazłem w internecie, konkretnie na facebook’u jednak nie wiem kto był jej pierwszym autorem. Aby unikać takich sytuacji w swojej firmie korzystaj z konsultacji, wykorzystaj szkolenia dla kadry kierowniczej i coaching. Pamiętaj też, aby korzystać ze sprawdzonych osób i firm.

Jeśli wiesz, kto jest jej autorem napisz do mnie lub zostaw komentarz pod tekstem.

Znalazłeś w tekście elementy inspirujące i nowatorskie, a może nie zgadzasz się z autorem? Powiedz nam o tym, napisz z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać tekst o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu jak inteligentni czytelnicy potrafiący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia.

Autor: Maciej Kozubik – Dyplomowany Coach, Trener Biznesu, Ekonomista. Absolwent dwóch uczelni wyższych (Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu). Pracował w korporacjach, w tym międzynarodowych. Praktyk biznesu. Nieprzerwanie podąża przed siebie, wyznacza sobie ambitne cele i szuka nowych inspiracji. To, co go wyróżnia, to silna wiara w ludzi i ich potencjał, dlatego namawia ich do inwestowania w siebie i rozwijania swoich pasji. Jest przekonany, że każdy jest stworzony, by odnosić sukcesy. Dzisiaj zajmuje się coachingiem i szkoleniami.

 

Komentarze (1)

  • Michał
    16 lipiec 2015 o 14:22 |
    Bolesne, ale prawdziwe 🙂