page contents

Rada trenera: To klient chce kupić, a nie ja chcę sprzedać!

Rada trenera: To klient chce kupić, a nie ja chcę sprzedać!

Rada trenera: To klient chce kupić, a nie ja chcę sprzedać!

Zadaniem każdego handlowca jest sprzedanie określonego produktu. Jednak tylko nie liczni zdają sobie sprawę z tego, że to klient ma potrzebę kupna, nawet jak rano wychodząc z domu nie wiedział, że tak będzie. Podstawowym błędem początkujących handlowców, jest sprzedanie towaru, bo coś wiem na jego temat i o tym opowiem. Nasuwa się pytanie: gdzie podziało się badanie potrzeb. Proste pytanie otwarte umożliwiają poznanie oczekiwań, preferencji, antypatii klienta. Pozwól mu mówić, a opowie ci wszystko.

Zagadaj go, a będzie się nudził i uśnie, w konsekwencji nic nie sprzedaż, stracisz czas, może złapiesz depresję i … zaczniesz zastanawiać się, gdzie popełniłem błąd? No właśnie badanie potrzeb, dostosowanie argumentacji produktowej do jego oczekiwań, poparte odpowiednią argumentacją, wykorzystaj jego wyobraźnię. A wtedy kupi, nie będziesz musiał nic sprzedawać.

To jeden z wielu obszarów, o których zapominają handlowcy.

Jakie są twoje doświadczenia? Czym chcesz się podzielić z innymi?

 

Znalazłeś w tekście: “Rada trenera: To klient chce kupić, a nie ja chcę sprzedać!” elementy inspirujące i nowatorskie, a może nie zgadzasz się z autorem? Powiedz nam o tym, napisz z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać tekst o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu jak inteligentni czytelnicy potrafiący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia.

Autor: Maciej Kozubik – Dyplomowany Coach, Trener Biznesu, Ekonomista. Absolwent dwóch uczelni wyższych (Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu). Pracował w korporacjach, w tym międzynarodowych. Praktyk biznesu. Nieprzerwanie podąża przed siebie, wyznacza sobie ambitne cele i szuka nowych inspiracji. To, co go wyróżnia, to silna wiara w ludzi i ich potencjał, dlatego namawia ich do inwestowania w siebie i rozwijania swoich pasji. Jest przekonany, że każdy jest stworzony, by odnosić sukcesy. Dzisiaj zajmuje się coachingiem i szkoleniami.