page contents

Rady trenera sprzedaży cz. 3– co ma wspólnego pracownik, klient, inwestor i dostawca?

Każdy rozwijający się biznes wymaga inwestycji czasu i kapitału. Głównym hamulcem w rozwoju własnego biznesu jaki wskazują przedsiębiorcy jest brak finansowania. Mimo, że przedsięwzięcie ma duży, mierzalny potencjał to pieniądze nie spływają szerokim strumieniem. Dlaczego tak się dzieje? Jaki jest sposób na zmianę? Jaki ma to związek z celami? Czytając dalej dowiesz się jakie to proste.

rady trenera sprzedaży

Brak umiejętności sprzedażowych jest głównym powodem, dla którego genialny pomysł nie może dostać finansowania zewnętrznego. Przedsiębiorcy na każdym kroku sprzedają swoje kompetencje, pomysły biznesowe i plany przyszłym inwestorom. Deficyt zdolności handlowych uniemożliwi skuteczne pokazanie potencjału biznesowego. Dlatego też rozwijaj te umiejętności już dzisiaj bo jutro możesz ich potrzebować. Gdy tego nie zrobisz jutrzejsza możliwość stanie się twoją porażką, a mogła być drogą do sukcesu.

Proces wprowadzenia spółki kapitałowej na giełdę wymaga przekonania opinii publicznej o możliwościach zarobkowych twojego biznesu, o kompetencjach zarządu, które mają przełożenie na cenę akcji i zysk dla akcjonariusza. O dostępności i zyskowności twoich produktów na rynku. Bez tego zapomnij o kapitale. Robert Kiyosaki napisał „Podniesienie kapitału jest podstawowym obowiązkiem przedsiębiorcy. Aby zbudować udany biznes, przedsiębiorca musi nauczyć się pozyskiwania kapitału od klientów, inwestorów i dostawców.”

Skąd bierze się kapitał?

Klient płacą za towar lub usługę daje ci swoje pieniądze – inaczej kapitał. Inwestor kupując twoje akcje lub udziały zwiększa kapitał.

Jak kontrahent staje się dostawcą kapitału?

Aby do tego doszło musi pojawić się kredyt kupiecki, czy możliwość zapłaty za towar w odroczonym terminie. Dostawca zgadza się na odroczony termin płatności, gdy ci ufa i twoje finanse wskazują, że zapłacisz w wyznaczonym terminie (do tego wymagana jest podstawowa wiedza na temat finansów). Jeżeli nie przekonasz dostawców o swojej wiarygodności to stracisz istotne źródło finansowania. Jak to zrobić, gdy finansowo nie jesteś w najlepszej sytuacji? Musisz sprzedać swoją wiarygodność dostawcy, aby uzyskać u niego linię kredytową. Zrobisz to pokazując mu jak szybko potrafisz przekształcić kupiony od niego towar na żywą gotówkę. Im szybciej sprzedaż i przyjdziesz po kolejną partię, tym on więcej zarobi. Tym wartościowszym będziesz kontrahentem i zasłużysz na dogodną linię kredytową.

W biznesie trudno działać samemu, w oderwaniu od innych ludzi. W rozwijającym się biznesie pojawia się coraz to więcej pracowników. Sprzedając im swoje cele biznesowe, pokazujesz im możliwości i motywujesz do działania. Zmotywowany pracownik działa efektywniej i zwiększa wydajność sprzedaży. To oznacza, że nie musisz towaru sprzedawać sam, zatrudnij odpowiednich ludzi – profesjonalnych sprzedawców.

Rozwój firmy to sprzedaż. Sprzedaż idei inwestorom. Sprzedaż produktów klientom. Sprzedaż celów pracownikom. Wystarczy, że w jednym miejscu zapomnisz o sprzedaży to bardzo szybko odczujesz to we własnym portfelu.

Znalazłeś w tekście elementy inspirujące i nowatorskie, a może nie zgadzasz się z autorem? Powiedz nam o tym, napisz z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać tekst o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu jak inteligentni czytelnicy potrafiący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia.

Autor: Maciej Kozubik – Dyplomowany Coach, Trener Biznesu, Ekonomista. Absolwent dwóch uczelni wyższych (Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu). Pracował w korporacjach, w tym międzynarodowych. Praktyk biznesu. Nieprzerwanie podąża przed siebie, wyznacza sobie ambitne cele i szuka nowych inspiracji. To, co go wyróżnia, to silna wiara w ludzi i ich potencjał, dlatego namawia ich do inwestowania w siebie i rozwijania swoich pasji. Jest przekonany, że każdy jest stworzony, by odnosić sukcesy. Dzisiaj zajmuje się coachingiem i szkoleniami.