page contents

Rady trenera – Techniki sprzedaży: Sprzedaż to gra, poznaj jej zasady.

Wiele osób ma przekonanie, że sprzedaż należy do najprostszych sposobów zarabiania pieniędzy. Ma rację pod warunkiem, że wiedzą jak to zrobić. Większość sprzedawców (handlowców) jednak ponosi porażkę. Wynika to z wielu powodów, najczęściej jednak z błędnych przekonań. Do głównych należy zaliczyć: sprzedający jest w gorszej pozycji negocjacyjnej niż kupujący. Od ciebie zależy, czy będziesz widział transakcje w taki sposób czy inny.

Z czasem przekonasz się, że stoisz na silnej pozycji, popartej mocnymi argumentami, o których dzisiaj nie pamiętasz lub nie zdajesz sobie z nich sprawy.

Przekonania jakie ograniczają cię w procesie sprzedaży:

  1. Rady trenera – Techniki sprzedaży: Sprzedaż to gra, poznaj jej zasady.

    Kupujący jest królem (ma wszystkie atuty).

  2. Kupujący wie czego chce.
  3. Cena jest najistotniejsza.
  4. Konkurencja ma lepszą ofertę (lepszy towar i niższą cenę).
  5. Łatwiej dobijesz targu będąc twardym.
  6. Twoim jedynym atutem jest możliwość obniżenia ceny.

Jak to wygląda w rzeczywistości:

  1. Rzadko kiedy, jeżeli w ogóle,  klient ma wszystkie atuty.
  2. Klient najczęściej zna specyfikę, jednak rzadko wie czego chce.
  3. Cena jest przeceniona w procesie negocjacji handlowych, sama cena jest jednym z wielu elementów.
  4. Bardzo rzadko zdarza się, że konkurencja ma lepszy towar i jednocześnie niższą cenę.
  5. Lepiej nie okazywać dużej stanowczości, w procesie negocjacyjnym.
  6. Cena jest jednym z wielu elementów transakcji, którymi dysponujesz, wiele z nich jest bardziej skuteczna.

Więc w czym tkwi prawdziwa siła handlowca? W przekonaniu o sobie samym. Czym się charakteryzuje? Zaangażowaniem, otwartością do podjęcia ryzyka, wiedzą, urokiem osobistym, rzetelnością, siłą konkurencji. Wszystkie te elementy determinowane są przez czas.

Sprzedaż jest grą, w którą musisz umieć grać.

Pamiętaj: klient jest twoim partnerem w grze. W zależności jak zagra, ty musisz się odpowiednio ustawić się, aby gra przebiegała gładko i pomyślnie. Celem tej gry, jest dokonanie sprzedaży. Można tego dokonać na warunkach zwycięzca-zwycięzca (win-win). Jeżeli będziesz traktował klienta jak wroga, automatycznie do gry wprowadzisz elementy wrogości. Czy naprawdę na tym ci zależy? Sądzę, że nie. Elementy wrogości utrudnią, a może nawet uniemożliwią porozumiewanie się. Problemy komunikacyjne, jakie się wtedy pojawią, spowodują obniżenie możliwości uzyskania informacji. Przecież wiesz, że maksymalna ilość informacji jest podstawą każdej sprzedaży.

Co decyduje, że zostaniesz dobrym handlowcem?

Dzięki świadomości własnych atutów. Dzięki identyfikacji taktyki negocjacyjnej kupującego. Dzięki wiedzy, jak utrzymać relacje handlowe, jak ustępować, by dostać w zamian to czego chcesz.
Sprzedaż to gra, skuteczne negocjacje handlowe to najlepsza droga do udanych transakcji.
Kolejnych artykułach dowiesz się jak osiągnąć sukces w sprzedaży. Jak zostać mistrzem. Niezależnie czy zajmujesz się handlem wiele lat, czy dopiero zamierzasz się tym zająć. Z moją pomocą staniesz się wzorem dla innych.

Jeżeli nie wiesz jak tą wiedzę skutecznie wykorzystać, to skontaktuj się ze mną. Kliknij tutaj!

 

Znalazłeś w tekście elementy inspirujące i nowatorskie, a może nie zgadzasz się z autorem? Powiedz nam o tym, napisz z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać tekst o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu jak inteligentni czytelnicy potrafiący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia.

Autor: Maciej Kozubik – Dyplomowany Coach, Trener Biznesu, Ekonomista. Absolwent dwóch uczelni wyższych (Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu). Pracował w korporacjach, w tym międzynarodowych. Praktyk biznesu. Nieprzerwanie podąża przed siebie, wyznacza sobie ambitne cele i szuka nowych inspiracji. To, co go wyróżnia, to silna wiara w ludzi i ich potencjał, dlatego namawia ich do inwestowania w siebie i rozwijania swoich pasji. Jest przekonany, że każdy jest stworzony, by odnosić sukcesy. Dzisiaj zajmuje się coachingiem i szkoleniami.